Descriere produs
Moartea lui Isus este ultimul roman din fascinanta trilogie distopică imaginată de J.M. Coetzee, care mai cuprinde Copilăria lui Isus și Anii de școală ai lui Isus. Protagonistul David își împlinește destinul tragic, a cărui semnificație le scapă celor mai mulți (inclusiv părinților lui adoptivi), deși orfanii, exclușii și marginalii îl percep ca pe un profet sau mântuitor.
Simón, Inés și Davíd trăiesc de patru ani în Estrella, iar existența lor a intrat pe un făgaș al calmei rutine familiale. Simón e angajat la o firmă publicitară, Inés a devenit coproprietara unui magazin prosper, iar David, în vârstă de zece ani, urmează cursurile de dans de la academie. Îi place să joace fotbal cu băieții din cartier, sub privirea atentă a lui Simón. Într-una din zile, pe marginea terenului apare un anume Dr. Fabricante, care conduce un orfelinat. Este momentul care va schimba radical destinul lui David și al tuturor celor din jurul lui. Copilul decide să-și părăsească familia adoptivă, răspunzând vocației sale excepționale, doar de el pe deplin înțeleasă.
Așteptându-i pe barbari (2023) ,
Tinereţe. Scene de viaţă provincială (2023) ,
Epoca de fier (2023) ,
Jurnalul unui an prost (2023) ,
Miezul verii. Scene de viaţă provincială (2014) ,
Maestrul din Petersburg (2023) ,
Povestea cea bună (2016) ,
Viața și vremurile lui Michael K (2023) ,
În inima țării (2023) ,
Zilele de şcoală ale lui Isus (2023) ,
Detalii produs
Titlu original: The Childhood of Jesus
ISBN: 978-606-779-787-9
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 232
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Humanitas Fiction
Cărți Ficțiune >> Cărți Contemporane
Cărți Ficțiune >> Cărți Universale
Cărți premiate
Speciale >> Premiul Nobel
Speciale >> Scriitori din țări exotice
Din blogul Cartepedia
,,Scriitori care m-au impresionat (Llosa şi Le Clézio), scriitor ale cărui piese de teatru traduse în limba română nu se găsesc nicăieri (Harold Pinter), scriitori pe care i-am întâlnit la Bucureşti (Or......“
citește mai mult,,În oraşul Novilla, ajung refugiaţi fără memorie, cu nume şi identităţi proaspăt primite, aruncaţi într-o lume în care regulile se descoperă pe parcurs. Cele două personaje care deschid romanul, Simon......“
citește mai mult,,Coetzee nu scrie nici un cuvânt în plus. Frazele, capitolele, întreaga poveste nu ar fi putut fi nici mai lungi, nici mai scurte decât sunt. Totuşi, într-o austeritate deplină, prind viaţă personaje a......“
citește mai multOpinii editoriale
„Impresionant și neliniștitor, dar și emoționant până la lacrimi.”
The Los Angeles Review of Books„A spune că acest roman explorează limitele înțelegerii umane sau că dramatizează conflictul între două moduri diferite de a vedea și a fi în lume, reprezentate în sens larg de pasiune și rațiune, și că rezultatul înfruntării este remiza poate fi nesatisfăcător, dar numai dacă te aștepți să găsești un mesaj anume. Ceea ce-și va aminti cititorul sunt plăcerile de lectură valabile pentru oricine: umorul sec, ritmul intrigilor pline de dramatism și de tensiune, stranietatea ademenitoare a lumii construite de Coetzee.”
Harper’s Magazine„Cu accente de fabulă, romanul final din trilogia lui Coetzee impune o viziune fabuloasă asupra lumii lui Don Quijote. David se duce la orfelinat, își găsește adepți și împarte înțelepciune înainte de a se îmbolnăvi – o figură cristică, desigur, dar nu una cu analogii previzibile și ușor de făcut.”
New York Times„Romanul încheie unul dintre cele mai captivante experimente din ficțiunea contemporană. Pe Coetzee îl interesează mai mult să pună întrebări decât să ofere un răspuns. Și e vorba despre cele mai mari și mai vechi întrebări – despre sacru, dreptate, legătura dintre părinți și copii, despre viața de apoi –, ceea ce nu înseamnă că ele trebuie rostite solemn.”
Tablet„Poți să spui despre Coetzee că scrie romane de idei, sau că e un filozof care se folosește de ficțiune. Cărțile lui recente au simplitatea unei fabule filozofice. Proza lui te descumpănește, apoi te hipnotizează. Când Coetzee nu oferă explicații, cititorul trebuie să învețe să accepte misterul.”