TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Singurătatea unei femei (Vol. 2) 9786069464434
Singurătatea unei femei (Vol. 2)
Vezi
galerie

Singurătatea unei femei (Vol. 2)

de Ileana Vulpescu

Id: #432793

  • Transport gratuit la comenzile de peste 140 de lei
 

Descriere produs

Singurătatea unei femei este scrisă de Ileana Vulpescu și este continuarea și finalul bestsellerului Arta Conversației.

 

Cea mai recentă lucrare dramatică, scrisă tot în colaborare cu George Bănică, „Singurătatea unei femei” (Arta conversației II), a fost jucată de Compania particulară „Arlechin” (premieră la 10 iulie 1990, la Pitești, regia Mihai Manolescu).

extinde
 

Detalii produs

Autor: Ileana Vulpescu

Data apariției: octombrie 2023

ISBN: 9786069464434

Copertă: Paperback brosat

Număr pagini: 140

Limbă: Română

Dimensiuni: 13x20 cm

Hârtie: 80g/m

Editura: Tempus

Teme: iubire

 

Opinii editoriale

„În piesa Ilenei Vulpescu (coautor George Bănică), personajele din celebra Arta Conversației se întâlnesc peste aproape un sfert de veac înfruntându-se cu sinceritate și convingere.

Singurătatea unei femei deapănă povestea eroinei principale, doctorița Sânziana, femeie de o tulburătoare frumusețe morală. Ea înfruntă, cu demnitate și curaj - ca medic, soție și mamă - inerentele încercări ale vieții.

O poveste de dragoste, cu bucuriile dar și cu neașteptatele eșecuri, cu speranță și cu amăgiri, Sânziana străduindu-se, totuși, să fie fericită și să le insufle curaj oamenilor.”

Irina Gheorghiu

„Arta conversației se revendică de la ciclul românesc inaugurat în Rămas bun. Melina Mavros, eroina primului roman, apare fugitiv, evocată de Sînziana într-un excurs genealogic. Ceea ce unește cu adevărat cele două romane nu e atât intenția ciclică, ci modalitatea comună de a construi fundalul social. În Rămas bun e refăcut fragmentar începutul de secol XX. Arta conversației reconstituie atmosfera anilor de după al doilea război. (...) Ileana Vulpescu rafinează obiectivismul auto-ironic prin care a impresionat în romanul Rămas bun, găsind în Arta conversației tonul just pentru o proză de auto-denunțare mistificatoare a iluziei. Iluzia psihologică este subminată, dizolvată în plan abstract, în folosul unei iluzii noi. (...) Roman de o simplitate amăgitoare, Arta conversației conține, în țesătura fucțiunii, un mic tratat de artă a povestirii.”

Val Condurache - Convorbiri literare, 8 aug. 1980

„Personajul central, doctorița Sînziana Hangan, izbutește să fie vie, reală, autentică fiindcă oglindește, în trăirea ei de fiecare clipă, familia din care face parte, profesia pe care o practică, relațiile ei cu societatea, și, uneori, avatarurile ei pasionale. Toate acestea exprimate prin cuvintele pe care le spune, le aude sau pe care doar sieși și le rostește. Asta fără să mai amintim „atâtea lucruri pe care le știe” fără să i le spună nimeni...    Dincolo de frumusețile stilului, un stil de un scânteietor firesc, - dincolo de vibrația autentică a eroilor și de reușitele tablouri de gen, cartea este, în primul rând, a unui moralist preocupat să afle sensurile ascunse ale existenței, explicația determinantelor sufletești.”

N. Carandino - Convorbiri literare, dec. 1980.