Introducere în etica afacerilor
de Daniela Cîmpean
Titlu apărut în colecția Filosofie. Pro Universitaria la Pro Universitaria
Descriere produs
Introducere în etica afacerilor (una din primele contribuții de acest gen în limba română) este o lucrare prin excelență interdisciplinară, care ia în considerare idei din diverse domenii: istoria filosofiei, filosofie aplicată, fenomenologie, psihanaliză, sociologie, științe politice, economie ș.a.
Cartea este structurată în cinci capitole. Primul se referă la etica aristotelică a virtuților, luând în considerare virtuți morale esențiale pentru etica afacerilor, precum curajul, generozitatea, grandoarea sufletească și blândețea. Deontologia kantiană (capitolul 2) și utilitarismul lui Bentham și Mill (capitolul 3), teorii etice antagoniste, vor fi apreciate și dintr-un punct de vedere filosofic, și dintr-o perspectivă semnificativă pentru contemporaneitatea eticii afacerilor. Etica alterității levinasiene (capitolul 4) va face obiectul unei cercetări moral-ontologice în contextul fenomenologiei heideggeriene și al însemnătății sale pentru secolul al XXI-lea. Diverse concepte ale eticii afacerilor (capitolul 5), unele pentru care nu există un echivalent încetățenit în limba română, vor fi trecute în revistă: birocratizarea, fetișismul mărfii, whistle-blowing, teoria părților interesate, shareholders și stakeholders, responsabilitatea socială a corporațiilor (CSR) etc.
Detalii produs
Autor: Daniela Cîmpean
ISBN: 978-606-26-1691-5
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 147
Limbă: Română
Dimensiuni: 17x24 cm - Academic / X4
Hârtie: 80g/m
Editura: Pro Universitaria
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Științe umaniste >> Cărți Filosofie
Speciale >> Târgul Cartepedienilor
Speciale >> Reducerile lunii