TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Psihologia şi epistemologia creației matematice TR-AUP-PSIECM-17-N-001
Vezi
galerie

Psihologia şi epistemologia creației matematice

de Aurel Pera

Titlu apărut în colecția Psihologie-Psihoterapie la Trei

Id: #250123

  • Transport gratuit la comenzile de peste 140 de lei
 

Descriere produs

Psihologia şi epistemologia creației matematice își propune să răspundă la întrebările privind potenţialitatea creativă, procesuală şi personalistă din gândirea matematică. În acest sens, autorul aprofundează teme precum personalitatea creativă şi supradotarea, relaţia dintre imagine şi concept în procesul gândirii, raportul dintre reprezentare, trăită ca imagine senzorială, şi concept – care nu şi poate dovedi existenţa decât în dinamica activităţii mentale –, relaţiile dintre proiecţie şi personalitate, dintre expresie şi personalitate etc. De asemenea, cartea analizează procesul de creaţie ca act psihologic şi cercetarea logico matematică din perspectiva fundamentelor ontologice şi psihologice ale gândirii matematice şi ale matematicii ca ştiinţă.

Cartea de față reprezintă cel de al treilea volum dintr o serie de cercetări dedicate de autor psihologiei gândirii matematice, cele două volume anterioare fiind Psihologia educației matematice şi Cercetări experimentale de psihologie matematică.

extinde
 

Detalii produs

Autor: Aurel Pera

Data apariției: septembrie 2017

ISBN: 978-606-40-0239-6

Copertă: Paperback brosat

Număr pagini: 344

Limbă: Română

Dimensiuni: 14,5x20,5 cm - A5

Hârtie: 120g/m

Editura: Trei

 

Opinii editoriale

"Îmbinând planul psihologic cu cel epistemologic în abordarea psihodidacticii matematice, autorul conferă noutate, originalitate şi greutate lucrării sale. El nu uită să pună în ecuaţie rolul euremelor, ca structuri psihice fundamentale ce conlucrează la realizarea creativității, bazându- se pe relaţiile euristic algoritmic, pe gândirea divergentă și cea convergentă, reușind astfel să înțeleagă mai bine nu numai rolul gândirii în rezolvarea problemelor, dar mai ales efectele psihologice, logice şi pedagogice ale abstractizării și construcției matematice."

Prof. univ. Grigore Nicola

"Inițierea în tainele matematicii trebuie să respecte indicațiile psihologiei, fără implementarea forțată a argumentelor logice. Copilul trebuie să fie ghidat de certitudine pe tot parcursul procesului de predare învățare, astfel încât să devină capabil să învețe din propriile greșeli. Ceea ce nu se poate face decât dacă se dezvoltă înclinația spre cercetare, singura care duce la prevenirea inhibiției și la deschiderea porților spre fenomenul euristic." 

Aurel Pera