TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Vise, reverii, vedenii 978-606-797-926-8
Vise, reverii, vedenii
Vezi
galerie

Vise, reverii, vedenii

de Mircea Bârsilă

Titlu apărut în colecția Școala ardeleană de poezie la Școala Ardeleană

Id: #426923

  • Transport gratuit la comenzile de peste 140 de lei
 

Descriere produs

Volum apărut la aniversarea a 70 de ani ai autorului


„Fiecare poet se leagă, la fel ca Ulise de catarg, de o anumită modalitate lirică. Eu am optat pentru poezia zămislită, adică pentru o poezie trăită, în toate etapele ei. Dacă poezia făcută (în conformitate cu rețetele canonice impuse și cerute de paradigma poetică dominantă) preferă, în principiu, aplauzele la scenă deschisă, poezia trăită (zămislită) își asumă soarta de a umbla prin lume (lumea postmodernă apăsată de o febrilă dezorientare ontologică) sprijinindu-se în „cârja” numită: Neliniște existențială.” (MIRCEA BÂRSILĂ)


Semn rău


Dacă spargi, furios, o vitrină, iar celelalte

aflate pe aceeași stradă (de o parte și cealaltă a ei)

nu se sparg, în următoarele clipe, de la sine,

e semn rău: înseamnă că ești un poet despre care

nu se va mai scrie nimic în lungii ani ai posterității.

Un poet al cărui nume nu va dăinui, după moartea sa,

mai mult decât mirosul de pui de găină pus la fript,

pe cărbuni, în vatra unui cuibar de ereți.

Decât în situația asta ar fi fost mai bine

să nu te fi născut. Să fi căzut într-o fântână – și gata –

în timpul atât de scurtei vieți prenatale:

într-o fântână adâncă

din întunericul încuiat fără cheie în pântecul matern.

extinde
 

Detalii produs

Autor: Mircea Bârsilă

Coperta de: Ion Barbu

Data apariției: noiembrie 2022

ISBN: 978-606-797-926-8

Copertă: Paperback brosat

Număr pagini: 102

Limbă: Română

Dimensiuni: 13x20 cm

Hârtie: 80g/m

Editura: Școala Ardeleană

 

Opinii editoriale

„Tăietura versurilor nu e atât de vehementă, Mircea Bârsilă etalând un simț aparte al apocalipticului și promovând imaginarul la modul catastrofic. Subtilitățile și nuanțele își pierd delicatețea în limbajul său frust și imperativ, explodând ca niște evenimente și ținând nervul poetic într-o continuă flamă.”

AL. CISTELECAN

„Mircea Bârsilă sparge așa-zisa „monotonie a realității”, mitologizând și sacralizând în marginea acesteia în poeme convingătoare, în care textualismul stă alături de suprarealism, după cum „reflecția” stă alături de ceea ce s-ar putea numi obscurități ale sufletului colectiv.”

DAN CRISTEA

„Mircea Bârsilă scrie o poezie ca un curs de apă adâncă, de amplă respirație și temerară imagistică.”

VALERIU CRISTEA

„Echilibrul său moral se transmite discursului liric, eliminând în mare măsură terificul excesiv ca și grandilocvența care marcau ruralismul turbulent al deceniilor șapte și opt. Senzualitatea devine dureroasă, iar durerea se sensualizează prin plenitudine existențială, care nu mai simte nevoia de a recurge, în cele mai bune texte, la aparatul violent deformator.”

GHEORGHE GRIGURCU

„În definitiv, la Bârsilă, este același naturism ca la Ion Cristofor, într-o notă mai elaborată, mai amplu orchestrată, mai senină (ceea ce îl îndepărtează încă o dată de tensionatul Fundoianu). Dacă este un clasic care ar trebui citat aici, acesta e Blaga, într-o „sinteză” a tânărului din Pașii profetului și a celui din poeziile (aproape) postume.”

NICOLAE MANOLESCU

„O mențiune aparte merită discursul liric de mare rafinament imagistic al lui Mircea Bârsilă, nou „miliardar de imagini”, ca pe vremuri Ilarie Voronca, numai că deloc interesat de „ritmul epocii”, ci întors, dimpotrivă, cu o emoție profundă, către miracolul mereu redescoperit al lumii simple, elementare.”

ION POP