Descriere produs
Femeie, bărbat, soție, tată, single... Cu toții ne definim într-un anumit fel, ne stabilim identitatea. Ce facem însă dacă împrejurările sau convențiile sociale ne împiedică să ne-o afirmăm? Ne punem o mască și ne conformăm regulilor, devenind altcineva atunci când suntem în public? Ce facem dacă vrem cu orice preț să păstrăm amintirea cuiva drag care nu mai este? Îi preluăm gesturile și îi purtăm hainele, identificându-ne astfel cu el/ea, așa cum face Natalia, fetița care adoptă comportamentul și obiceiurile mamei sale după moartea acesteia, într-un travesti emoțional?
Aurora Liiceanu explică de ce unii dintre noi oscilează între identități diferite pornind de la cazul Nataliei, dar și de la poveștile unor femei de ieri și de azi care s-au definit altfel decât majoritatea – între ele, tinerele burrnesha albaneze care fac jurământul de castitate și aleg să trăiască asemenea bărbaților sau Anne Lister, o femeie atrasă de femei într-o epocă în care societatea respingea relațiile între persoane de același sex și ale cărei jurnale intime au indignat multă vreme publicul englez.
Patru femei, patru poveşti (2023) ,
Legaturi de sânge. Povestea Ioanei (2013) ,
Rendez-vous cu lumea (2013) ,
Prin perdea (2013) ,
Valurile, smintelile, păcatele. Psihologiile românilor (2015) ,
Nici alb, nici negru. Radiografia unui sat românesc, 1948-1998 (2015) ,
La taifas (2016) ,
Madlena (2017) ,
La taifas (2018) ,
Soacre şi nurori. La cine este cheia? (2023) ,
Detalii produs
ISBN: 9789734691340
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 184
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Polirom
Teme: identitate, societate, toleranță, Queer, LGBT