Descriere produs
Un autoportret extrem de personal al ascensiunii şi decăderii unui mare scriitor, marcat de amestecul de romanţios şi realism ce reprezintă trăsătura distinctivă a lui F. Scott Fitzgerald, Prăbuşirea urmează povestea declinului său subit, la vîrsta de treizeci şi cinci de ani, de la succesul eclatant la disperarea pustie, precum şi a recuperării sale îndîrjite. Această antologie revelatoare, care include cele mai viscerale eseuri ale lui Fitzgerald – laolaltă cu scrisorile expediate sau primite de la prietenii săi Gertrude Stein, Edith Wharton, T.S. Eliot, John Dos Passos şi Edmund Wilson (cel care a elaborat acest volum la puţin timp după moartea lui Fitzgerald) –, ne vorbeşte despre un bărbat plin de farmec şi talent, pe care exuberanţa şi geniul l-au făcut să devină un simbol al Epocii Jazzului, iar nesăbuinţa l-a doborît.
Cei frumoşi si blestemaţi (2013) ,
Blândeţea nopţii (2023) ,
Marele Gatsby (2014) ,
Dragostea ultimului magnat (Top 10+) (2015) ,
Petrecere până în zori (2016) ,
Marele Gatsby (2016) ,
Blândețea nopții (Top 10+) (2016) ,
Marele Gatsby (2024) ,
Cei frumoşi si blestemaţi (2018) ,
M-aș omorî pentru tine și alte povestiri pierdute (2018) ,
Detalii produs
ISBN: 978-973-468-001-6
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 416
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Polirom
Cărți Ficțiune >> Cărți Universale
Speciale >> Scriitori americani pe care trebuie să-i citești
Speciale >> Cărți literalmente cu greutate
Opinii editoriale
„Scînteietor şi tragic... Fitzgerald îşi explică decăderea de la rangul de romancier de primă mână la cel de scribălău holly-woodian. Rezultatul este un extraordinar studiu de caracter, complet lipsit de reţineri sau muşamalizări.”
Time„Epuizarea fizică şi spirituală a lui Fitzgerald este descrisă sclipitor, iar eseurile au o francheţe uluitoare.”
The New York Review of Books„Dureroasă, revelatoare, nepreţuită pentru aceia dintre noi cărora le pasă de arta scrisului.”
The Saturday Review„Începem să înţelegem afecţiunea noastră neobişnuită pentru acest scriitor. El nu avea nici un fel de armură. Plonja direct în inima nesăbuită a tuturor lucrurilor, la fel cum a plonjat în fântâna arteziană de la Plaza.”
E.L. Doctorow