Descriere produs
Romanul Castelul de nisip îşi introduce cititorii în atmosfera aparent liniştită a familiei lui Bill Mor, un profesor britanic care trăieşte într-un orăşel aflat nu departe de Londra împreună cu soţia sa, Nan, şi cu cei doi copii ai lor.
Mor îşi doreşte nespus o schimbare, poate să intre în politică, însă soţia sa este un spirit sceptic, manipulator şi încăpăţânat. Nici în privinţa viitorului copiilor nu se înţeleg mai bine şi, în fond, căsnicia lor de peste douăzeci de ani scoate la iveală doar un amalgam de resentimente, convenţii verbale şi temeri. Iar viaţa pare că va continua aşa la nesfârşit. Până când o tânără pe nume Rain Carter soseşte în orăşelul lor să picteze portretul domnului Demoyte, fostul director al şcolii particulare la care predă Mor. Întâlnirea celor doi declanşează o intrigă complexă, ce îmbină dragostea, vinovăţia, magia, arta şi ambiţiile politice. Copiii adolescenţi ai lui Mor şi mama lor luptă discret, dar fără milă împotriva invadatoarei. Domnul Demoyte, bun prieten cu profesorul şi fermecat la rândul lui de pictoriţă, îl sfătuieşte pe Mor să o ia pe Rain şi să fugă în lume. Dar care ar fi consecinţele unui asemenea gest?
Prințul negru (Carte pentru toți) (2020) ,
Oameni buni și oameni de bine (Top 10+) (2014) ,
Marea, Marea (2019) ,
Înaintea despărţirii. Convorbire cu Saul Bellow. Un proiect Words&Images (2013) ,
Omul suspendat (Carte pentru toți) (2020) ,
Migrații (2022) ,
Suferință și extaz (2022) ,
Omul suspendat (2018) ,
Detalii produs
Titlu original: The Sandcastle
ISBN: 978-973-46-9056-5
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 400
Limbă: Română
Dimensiuni: 10,6x18 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Polirom
Teme: magie, manipulare, pasiune
Opinii editoriale
„Deși autoarea a insistat nu o dată să-și caracterizeze romanele drept „tragedii ironice”, la o lectură atentă vom descoperi, în ele, mai mult(e) elemente de farsă. Cu toate acestea, tocmai ele reprezintă cele mai bune pagini pe care le-a scris Iris Murdoch...”
Rodica Grigore„Iris Murdoch are un talent extraordinar de a privi complicatele relații contemporane ca pe niște tragicomedii. Iar dacă acest lucru nu-i deranjează câtuși de puțin pe privitorii care asistă la spectacol, protagoniștii, dimpotrivă, au parte de momente grele, alternând episoade înlăcrimate și hilare.”
The New York Times