Descriere produs
Seria de autor dedicată scriitorului Gheorghe Crăciun reuneşte atît lucrări de proză, eseistică, publicistică, teorie şi critică literară deja consacrate, cît şi volume inedite, rămase în manuscris în arhiva sa. Seria este deschisă de romanul de debut, Acte originale/Copii legalizate (variaţiuni pe o temă în contralumină), şi de volumul de proză şi eseuri Mecanica fluidului. Acestora li se vor adăuga romanele Compunere cu paralele inegale, Frumoasa fără corp şi Pupa russa, o ediţie revizuită a volumelor de publicistică Cu garda deschisă şi Reducerea la scară, cărţile de eseuri deja publicate În căutarea referinţei şi Teatru de operaţiuni, precum şi alte lucrări inedite (Lentila sferică, Operaţii pe cărţi deschise, Mono-stereo, Transparenţă şi arhitectură, Formula lui Orlando etc.). Vor fi incluse în seria de autor lucrările sale de teorie şi critică literară Aisbergul poeziei moderne, „una dintre cele mai solide şi înnoitoare cărţi scrise la noi în ultimele decenii”, în opinia criticului şi teoreticianului literar Mircea Martin, şi Doi într-o carte (fără a-l mai socoti pe autorul ei). Fragmente cu Radu Petrescu şi Mircea Nedelciu. Seria va fi completată de Trupul ştie mai mult. Fals jurnal la Pupa russa (1993-2000), de volume de poezie şi proză inedite, precum şi de corespondenţa şi interviurile lui Gheorghe Crăciun.
Femei albastre (2013) ,
Acte originale/Copii legalizate (2014) ,
Doi într-o carte (fără a-l mai socoti pe autorul ei). Fragmente cu Radu Petrescu și Mircea Nedelciu (2016) ,
Imagini, litere şi documente de călătorie (2016) ,
Pulsul prozei (2018) ,
Pupa russa (2023) ,
Compunere cu paralele inegale (2015) ,
Aisbergul poeziei moderne (2017) ,
Frumoasa fără corp (2019) ,
Detalii produs
ISBN: 978-973-23-3132-3
Copertă: Hardcover
Număr pagini: 520
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Cartea Românească
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Biografii, memorialistică, publicistică și eseuri >> Cărți Publicistică, eseu
Speciale >> Cărți literalmente cu greutate
Opinii editoriale
„Gheorghe Crăciun nu-i un autor de opinii şi scenarii şi nici nu participă la spectacolul baroc al prezumţiozităţii care domină viziunea «analiştilor» noştri. Publicistica sa e un gest de conştiinţă, făcut cu gravitatea şi responsabilitatea unei atitudini sprijinite în idee şi convingeri. El nu face prestidigitaţia opiniilor, nu e un zilier al propriilor atitudini şi nici un slujbaş permanent al lor, fie cu orar săptămînal, fie cu orar cotidian, şi de aceea ieşirile sale sînt pregătite ca eveniment, atît în armătura argumentaţiei, cît şi în prestaţia stilistică. Cu o frază tranşantă, nu fără scăpărări patetice, mereu însoţită de o vibraţie ca semn al mizei participative, publicistica sa are deopotrivă rigoarea ideii şi fervoarea implicării de conştiinţă.”
Al. CISTELECAN