TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Dreptul relațiilor dintre profesioniști și consumatori
Vezi
galerie

Dreptul relațiilor dintre profesioniști și consumatori

de Juanita Goicovici

Titlu apărut în colecția Cursuri, seminarii, teste la Hamangiu

Id: #422789

  • Transport gratuit la comenzile de peste 140 de lei
 

Descriere produs

Lucrarea Dreptul relațiilor dintre profesioniști și consumatori este concepută sub forma unui curs universitar adresat studenților interesați de problematicile dreptului consumului, pornind de la constatarea potrivit căreia contractele standardizate suscită provocări juridice pe care contractele formate în manierele tradiționale nu le-au implicat; mai mult, expandarea sferei răspunderii civile a profesionistului pentru a încorpora și relațiile extracontractuale (precum în perimetrul răspunderii civile extracontractuale a producătorului/importatorului în materia prejudiciilor cauzate de produsele cu defecte de manufacturare ori de concepere) ridică, la rândul său, interogații legate de prezervarea multora dintre paradigmele clasice ale responsabilității contractuale, atât pentru etapa precontractuală, cât și posterior formării contractului, în faza executării obligațiilor specifice.

 

Configurarea unor obligații specifice pentru etapa precontractuală, precum obligația de informare prealabilă ori corolarul acesteia, obligația de consiliere, se poziționează în proximitatea necesitații de a prezerva premisele formării unui consimțământ avizat, furnizat de către consumator în cunoștință de cauză, suficient deliberat, aflându-se într-o relație de proporționalitate directă cu miza economică pe care contractul B2C o prezintă pentru părți; recurgerea la normele legale supletive nu rămâne, în acest perimetru reprezentat de contractele de adeziune, lipsită de consecințe practice majore.

 

Asimetriile informaționale care caracterizează formarea la distanță a contractelor dintre consumatori și profesioniști sunt gestionate, de către legiuitorul european și de către cel național, prin suprapunerea (stratificarea) unor mecanisme de temporizare a formarii consimțământului avizat al consumatorului: formalismul informativ, obligația precontractuală de informare incumbând profesioniștilor și dreptul de retractare a consimțământului consumatorului.

 

Problematicile selectate, implicând abordarea teoretică și practică a principalelor concepte și mecanisme juridice specifice dreptului consumului, sunt acompaniate de trimiteri la suita de decizii ale Curții de Justiție a Uniunii Europene și la hotărâri judecătorești selectate ca relevante. Așadar, lucrarea analizează – atât din perspectiva teoretică, dar și practică – cele mai importante și actuale probleme de dreptul consumului, grupate în capitole referitoare la:

 

  • evoluția conceptelor de „profesionist” și „consumator” și elementele structurale ale definiției noțiunii de „consumator”;
  • formarea contractelor dintre profesioniști și consumatori;
  • particularități ale exercitării dreptului de retractare aparținând consumatorului;
  • formalismul informativ aplicabil contractelor B2C;
  • obligația precontractuală de informare incumbând profesioniștilor;
  • reprimarea clauzelor abuzive în contractele de adeziune;
  • practicile comerciale neloiale/interzise;
  • publicitatea comercială înșelătoare și publicitatea comparativă ilicită;
  • răspunderea extracontractuală pentru prejudiciile cauzate de produsele cu defecte de manufacturare;
  • conformitatea obiectivă a produselor și conformitatea conținutului digital;
  • drepturile consumatorilor în contractele de transport aerian de pasageri;
  • formarea și executarea contractelor de credit pentru consum;
  • drepturile consumatorilor în contractele de servicii turistice și timesharing;
  • aspecte procedurale privind protecția consumatorilor – procedurile SAL;
  • acțiunile în reprezentarea intereselor colective ale consumatorilor.

 

Structura cărții Dreptul relațiilor dintre profesioniști și consumatori este una complexă și actualizată, racordată la ultimele modificări normative intrate în vigoare la începutul anului 2022.

extinde
 

Detalii produs

Autor: Juanita Goicovici

Data apariției: aprilie 2022

ISBN: 978-606-27-2024-7

Copertă: Paperback brosat

Număr pagini: 792

Limbă: Română

Dimensiuni: 16,5x23,5 cm

Hârtie: 80g/m

Editura: Hamangiu