AdaugăPreview Charlie şi marele ascensor de sticlă Charlie şi marele ascensor de sticlă Roald Dahl
29,9 lei
Preview James şi piersica uriaşă James şi piersica uriaşă Roald Dahl
Preview Boy Boy Roald Dahl
Preview Uriaşul cel prietenos Uriaşul cel prietenos Roald Dahl
Preview Vrăjitoarele Vrăjitoarele Roald Dahl

BIOGRAFIE

Roald Dahl şi Quentin Blake fac o echipă perfectă atunci când vine vorba de cărţi pentru copii. La început, Roald a lucrat cu mai mulţi ilustratori. Însă, din 1976 a început să colaboreze cu Quentin (prima carte ilustrată a fost The Enormous Crocodile, publicată în 1978) şi de atunci au lucrat numai împreună. În acest fel, Quentin a ilustrat toate cărţile scrise de Roald Dahl, cu excepţia volumului Minpins.

La început, Quentin a fost emoţionat pentru că urma să lucreze cu un autor atât de faimos, dar în foarte scurt timp cei doi s-au împrietenit. Quentin nu afla nimic despre noile poveşti până când nu primea manuscrisul. „O să te distrezi citind-o", obişnuia să-i spună Roald Dahl sau „o să-ţi dea de furcă". Quentin făcea apoi o mulţime de schiţe pe care le ducea în căsuţa din Gipsy House, unde îi arăta lui Dahl la ce se gândise. Roald Dahl voia ca poveştile sale să fi e bogat ilustrate - aşa că, până la urmă, Quentin a realizat de două ori mai multe ilustraţii pentru The BFG decât stabiliseră iniţial.

Quentin Blake s-a născut pe 16 decembrie 1932. Primele sale desene au fost publicate în revista de umor şi satiră Punch când avea şaisprezece ani. A continuat să deseneze pentru revistele Punch şi The Spectator şi în 1960 a intrat în lumea cărţilor pentru copii realizând ilustraţiile pentru volumul A Drink of Water de John Yeoman. În afară de meseria de ilustrator, Quentin Blake a predat timp de douăzeci de ani la Royal College of Art. Cărţile sale au fost recompensate cu numeroase premii şi distincţii, printre care Whitbread Award, Kate Greenaway Medal, Emil/Kurt Maschler Award şi premiul internaţional Bologna Ragazzi. În 2002 a primit Premiul Hans Christian Andersen pentru ilustraţie, în 2004 i s-a decernat titlul de Cavaler al Ordinului Artelor şi Literelor, iar în 2007 a fost ridicat la rangul de Ofiţer al aceluiaşi ordin.