AdaugăPreview Inima mea și alte găuri negre Inima mea și alte găuri negre Jasmine Warga
32,95 lei
AdaugăPreview Un lung drum spre o planetă mică și furioasă Un lung drum spre o planetă mică și furioasă Becky Chambers
37,15 lei
-7%
39,95 lei

DESCRIERE

Editura Herg Benet s-a înființat în septembrie 2010, propunându-și ca prin programul său editorial să sprijine abordările îndrăznețe și în întregime originale în literatura română, în special ale autorilor tineri și foarte tineri. În perioada 2010-2011, editura Herg Benet a publicat și promovat 10 titluri ale unor autori aflați la debut absolut, atât poezie cât și proză. Printre ele se numără: “Vineri” de Aleksandar Stoicovici, “Legende urbane” de Vlad Tăușance (carte nominalizată la Premiul Național Mihai Eminescu – Opera Prima), “Ich Bin ein Berliner” de Gabriel Andronache, “Întoarcerea în pivniță” de Marius-Iulian Stancu, “Soarele mecanic” de George Serediuc, “Zeppelin Jack” de Marius Surleac. Editura și-a atins obiectivul de a face cunoscute pe piața de carte autohtonă voci noi, puternice, cu o scriitură originală, excelent coordonată cu literatura universală actuală de cea mai bună calitate, voci girate de marii autori ai momentului.

În perioada iunie – septembrie 2011, Editura Herg Benet, în colaborare cu Casa de Editură Max Blecher, a organizat prima ediție a concursului de debut Herg Benet – Max Blecher, secțiunile poezie și proză. Juriul format din Ioan Es. Pop, Liviu Antonesei, Dan Coman, Radu Vancu și Răzvan Țupa a ales patru manuscrise câștigătoare din cele aproape 200 primite, ce au fost premiate prin publicarea la Editura Herg Benet, respectiv Casa de Editură Max Blecher. Editura Herg Benet își propune să organizeze în 2012 cea de-a doua ediție a acestui concurs și să îl transforme într-o tradiție pe piața de carte prezentă.

La numai un an și jumătate de la înființarea editurii, programul editorial Herg Benet a primit încurajări entuziaste în majoritatea revistelor culturale autohtone, precum și remarci generoase legate de calitatea și aspectul grafic al cărților publicate, ca și pentru criteriile după care sunt selectați autorii.

Editura Herg Benet are un program inovator de promovare a titlurilor publicate, implicând atât resursele noilor media (reviste online, bloguri culturale, site-uri ale cărților apărute, rețele de socializare), cât și un program susținut de lansări în marile orașe din țară. În mai 2011, Editura Herg Benet a întreprins un turneu național de promovare a autorilor, turneu intitulat “Exerciții de rebeliune”, ce a cuprins orașele Brașov, Târgu Mureș, Cluj, Oradea, Alba-Iulia, Sibiu, Baia Mare, București, Timișoara și Iași.

Printre titlurile publicate se numără și câteva antologii: “Alertă de grad zero în proza scurtă românească actuală”, coordonată de Igor Ursenco, cu 55 de autori incluși, printre care Ruxandra Cesereanu, Liviu Antonesei, Florica Bud, Emilian Galaicu-Păun, Cosmin Perța, Horia Gârbea, Bedros Horasangian, “Ziua cea mai lungă” (antologie de poezie actuală, coordonată de Aleksandar Stoicovici), “Mâna care ascunde” (antologia concursului de debut și cenaclului Pavel Dan), precum și o antologie de autor – “Mitologii amînate” (integrala poetică Adrian Suciu).