Descriere produs
Seria de autor dedicată scriitorului Gheorghe Crăciun reunește atat lucrări de proză, eseistică, publicistică, teorie și critică literară deja consacrate, cat și volume inedite, rămase în manuscris în arhivă sa. Seria este deschisă de romanul de debut, Acte originale/Copii legalizate (variațiuni pe o temă în contralumină) și de volumul de proză și eseuri Mecanica fluidului. Acestora li se vor adauga romanele Frumoasa făra corp și Pupa russa, o ediție revizuită a volumelor de publicistică Cu garda deschisă și Reducerea la scară, cărțile de eseuri deja publicate în căutarea referinței și Teatru de operațiuni, precum și alte lucrări inedite (Lentilă sferica, Operații pe cărți deschise, Mono-stereo). Vor fi incluse în seria de autor lucrările sale de teorie și critică literară Aisbergul poeziei moderne, „una dintre cele mai solide și înnoitoare cărți scrise la noi în ultimele decenii”, în opinia criticului și teoreticianului literar Mircea Martin, și Doi într-o carte (fără a-l mai socoti pe autorul ei). Fragmente cu Radu Petrescu și Mircea Nedelciu. Seria va fi completată de Trupul știe mai mult. Fals jurnal la Pupa russa (1993-2000), de volume de poezie și proză inedite, precum și de corespondența și interviurile lui Gheorghe Crăciun.
Femei albastre (2013) ,
Acte originale/Copii legalizate (2014) ,
Scriitorul şi Puterea sau despre puterea scriitorului (2015) ,
Doi într-o carte (fără a-l mai socoti pe autorul ei). Fragmente cu Radu Petrescu și Mircea Nedelciu (2016) ,
Imagini, litere şi documente de călătorie (2016) ,
Pulsul prozei (2018) ,
Pupa russa (2023) ,
Aisbergul poeziei moderne (2017) ,
Frumoasa fără corp (2019) ,
Detalii produs
Autor: Gheorghe Crăciun
Ediţie îngrijită de: Carmen Muşat, Oana Crăciun
Prefaţator: Mircea Martin
ISBN: 978-973-23-3053-1
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 536
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Cartea Românească
Opinii editoriale
„Roman textualist sau nu, Compunere cu paralele inegale e sigur o proză delectabila, de rară finețe artistică. Gheorghe Crăciun ne mărturisește prin intermediul lui Vlad Stefan că a fost încantat citind Dafnis și Cloe, această „utopie erotica” atat de necesară sufletului frustrat al omului modern, dar a rămas și vag nemulțumit, constatand ce puțină atenție acordă ea naturii. Dornic să umple cu percepția intensificată a îndrăgostiților schema pastoralei, a scris «epurele» pentru Longos, dăruindu-ne adevărate pagini antologice de evocare violent senzualizata a vieții bucolice.”
Ovid. S. Crohmălniceanu„De ce să înserezi în fragmentele de viață contemporane tocmai Dafnis și Cloe, și nu alt român antic? Pentru că autorul dorea o poveste de dragoste idilica și perfectă care să contrasteze cu ceea ce pune în paralel: «Iata un roman de dragoste, spune un personaj, de care am avea și noi, cei de azi, urgență nevoie. Prea multe convulsii, prea multe neîmpliniri, prea multă suferința în iubirea contemporanilor mei!». E adevărat că scenele prezentate din viață bărbaților și femeilor din zilele noastre nu au nimic exaltant în ele. într-o societate pradă tristeții, lipsei de libertate și dificultăților materiale (și nu e mai bine în societățile de consum cu mari inegalități sociale), dragostea pare, în lipsă unui alt scop, un surogat de ambiție. Dar care dragoste?”
Serge Fauchereau