Portretul lui Mircea Eliade în scrierile publicistice
de Mihaela Diana Lupșan
Titlu apărut în colecția Universitas la Eikon
Descriere produs
„Începând cu anul 1980, afirmațiile lui Mircea Eliade stau sub semnul nevoii de acceptare a alterității, cu scopul de a trasa un demers evolutiv al conștiinței occidentale către nivele superioare. În acest sens, se observă că postulatele unui dialog interreligios înlesnesc conturarea și stimularea identității naționale. Discursul religios, precum și noul tip de umanism subliniază importanța alterității creatoare, vizavi de înțelegerea propriului itinerariu existențial al insului, realizată cu ajutorul Celuilalt. Eliade nu propune doar un dialog interreligios, fiind – pe lângă istoric al religiilor – un om de cultură, ale cărui cercetări țin de apanajul artei, antropologiei, filosofiei, psihologiei, sociologiei și metafizicii. Așadar, scriitorul propune, totodată, și un dialog inter-civilizațional, a cărui chintesență ultimă este întâlnirea cu Celălalt.” (fragment)
Detalii produs
Autor: Mihaela Diana Lupșan
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Biografii, memorialistică, publicistică și eseuri >> Cărți Publicistică, eseu