Mecanismul votului
de Paul F. Lazarsfeld, Bernard Berelson, Hazel Gaudet
Titlu apărut în colecția Cultura comunicării la Comunicare.ro
Descriere produs
Una dintre cele mai influențe teorii ale efectelor mass media, teoria fluxului comunicării în doi pași, a fost expusă pentru prima oară de Paul Lazarsfeld și colaboratorii săi de la Universitatea Columbia în Mecanismul votului, cel dintîi studiu riguros asupra influenței comunicării de masă într-o campanie electorală.
Pornind de la cercetările statistice desfășurate în Statul Ohio, în timpul campaniei prezidențiale din 1940, cartea lui Lazarsfeld, Berelson și Gaudet contrazicea tot ce se știa pînă atunci în legătură cu efectele ziarelor sau ale radioului asupra opiniei și a comportamentului.
Teoria influenței personale, elaborată pe baza acestor constatări, a devenit, ulterior, paradigmă dominantă a cercetării în domeniul comunicării de masă.
Detalii produs
Autor: Paul F. Lazarsfeld, Bernard Berelson, Hazel Gaudet
Traducător: Simona Drăgan
Titlu original: Voting: a study of opinion formation in a presidential campaign
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 244
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Comunicare.ro
Teme: manipulare
Opinii editoriale
„Mecanismul votului reprezinta o contributie de prima marime la studiul comunicarii, intemeiaza o noua paradigma de cercetare si interpretare a acesteia, deschide o alta perspectiva de intelegere a procesului de comunicare. Putem spune ca reprezinta un punct nodal in evolutia cercetarii riguroase a comunicarii, deopotriva prin metodologie si prin rezultate."
„Se poate spune, fara nici o exagerare, ca una dintre paradigmele fundamentale ale cercetarii empirice moderne in stiintele sociale este definita de lucrarile de pionierat ale lui Paul F. Lazarsfeld."
Raymond Boudon, Universite de Paris-Sorbonne„Lazarsfeld este o figura de tranzitie a teoriei sociale - un cercetator cu radacini puternice in teoria clasica, care a elaborat, insa, idei si metode noi. Desi un foarte bun cunoscator al conceptelor legate de societatea de masa, el a fost, inainte de toate, un adept al cercetarii empirice, care a sustinut ca trebuie depasita pura speculatie asupra influentei mass media, prin experimente de teren care sa permita analiza si masurarea acesteia."