Adjudecat. Strategii eficiente pentru a vinde o idee bună
de John P. Kotter, Lorne A. Whitehead
Titlu apărut în colecția Co-lecţia de leadership la Publica
Descriere produs
Uneori o idee bună nu este suficientă. Crezi într-o idee bună. Ştii că implementarea acesteia ar putea aduce beneficii imediate atât pentru tine, cât și pentru organizaţia sau comunitatea din care faci parte. O prezinţi, sperând într-un sprijin entuziast. În schimb, ţi se adresează întrebări care aduc cu sine o stare de confuzie, comentarii stupide sau atacuri verbale. Înainte să realizezi ce se întâmplă, ideea ta este respinsă.
În cartea de față, John Kotter ne dezvăluie modul în care să protejăm o idee bună de criticile nefondate şi cum să câştigăm sprijinul necesar pentru a ne vinde ideile. Cheia pentru a realiza acest lucru? Înţelegerea strategiilor de atac, și anume:
- Uciderea unei idei prin amânare: Amânarea la nesfârşit a unei decizii sau tergiversarea discuţiilor până când subiectul nu mai e de actualitate.
- Confuzia: Prezentarea unui șir nesfârșit de informaţii care distrag atenţia de la ideea pusă în discuție, astfel încât propunerea înaintată pur şi simplu nu pare una demnă de a fi luată în seamă.
- Folosirea sentimentului de frică pentru a influenţa un rezultat: Introducerea în discuție a unor stări anxioase iraţionale în legătură cu propunerea înaintată.
- Atacul la persoană: subminarea reputaţiei şi credibilităţii celui care face propunerea.
Aisbergul nostru se topeşte. Schimbarea şi succesul în orice condiţii (2013) ,
Matsushita Leadership. Ce avem de învăţat de la cel mai remarcabil antreprenor al secolului 20 (2015) ,
Forţa schimbării. Cum diferă leadershipul de management (2013) ,
Nu așa procedăm noi aici! (2017) ,
Steve Jobs (2013) ,
Încântare. Arta de a influența sentimentele, gândurile și acțiunile celorlalți (2013) ,
Detalii produs
Titlu original: Buy-In: Saving Your Good Idea from Getting Shot Down
ISBN: 978-973-1931-94-4
Copertă: Paperback
Număr pagini: 200
Limbă: Română
Dimensiuni: 14,5x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Publica
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Afaceri și economie >> Cărți Economie și științe economice
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Afaceri și economie >> Cărți Leadership și dezvoltare profesională
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Afaceri și economie >> Cărți Management și dezvoltarea afacerilor
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Afaceri și economie >> Cărți Vânzări
Opinii editoriale
John Kotter a dat din nou lovitura! Împreună cu Lorne Whitehead, coautor al acestei cărţi, ne oferă sfaturi extrem de inteligente despre modul în care să ne vindem cu succes ideile. O lectură obligatorie pentru liderii preocupați de viitorul organizației pe care o conduc!
Bill George, profesor de management la Harvard Business SchoolÎn domeniul cercetării şi al educaţiei, la fel ca în lumea afacerilor, progresul este de cele mai multe ori întârziat nu de lipsa unor idei bune, cât mai degrabă de faptul că oamenii nu sunt întotdeauna convinşi de faptul că trebuie să le adopte și să le implementeze. Lectura acestei cărți te va ajuta să-ți promovezi cu succes ideile bune în orice context posibil.
Maria Klawe, preşedinte Harvey Mudd CollegeRăspunsurile pe care cartea le furnizează sunt exact acelea care ne-au scăpat pe sub nas, pe care nu le-am văzut pentru că eram prea înfierbântați să ne prezentăm ideea cât mai bine sau pentru că am reacționat instinctiv agresiunilor. Cartea îți oferă un model care tratează toate situațiile în care poți fi pus în argumentarea unei idei și, de fiecare dată, îți arată cea mai bună soluție. O idee foarte bună ar fi să citiți această carte.
Péter Barta, Director Executiv, Fundația Post-Privatizare