logo
TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
În stoc
PREȚ: 31,31 lei
-7%33,67 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 12.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist

Matei Brunul

Lucian Dan Teodorovici
În stoc
PREȚ: 31,31 lei
-7%33,67 lei
Disponibilitate: În stoc
Retur posibil: 365 zile
Data estimată de livrare: 12.12.2016
Comandă prin telefon sau email:
0740.317.617 carte@cartepedia.ro
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Fiction LTD
Lucian Dan Teodorovici incita cititorii, propunindu-le o ampla naratiune despre spatiul concentrationar comunist, despre victime si tortionari,...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-973-46-2191-0
Dimensiuni: 13x20 cm
Tip copertă: Paperback brosat

MAI MULTE DESPRE CARTE

Lucian Dan Teodorovici incita cititorii, propunindu-le o ampla naratiune despre spatiul concentrationar comunist, despre victime si tortionari, despre destin si insingurare ca mijloc de autoaparare în fata adversitatilor unei societati politienesti care domina individul si ii supravegheaza fiecare clipa a vietii. Dupa ce va fi cunoscut ororile inchisorilor si lagarele de munca, Brunul pare sa fi uitat de sine insusi pentru a se dedica marionetelor, ducind un trai anonim si anodin, intr-o lume cenusie si primejdioasa. Impreuna cu tovarasul Bojin si cu Eliza, doua personaje care-l insotesc permanent, misterul din viata lui trecuta se impleteste insa cu un altul, nou, a carui rezolvare ii va schimba perspectiva asupra istoriei sale personale.

Premiul literar „Augustin Fratila”, editia I, 2012, Premiul revistei Observator cultural, editia 2012, Premiul National de Proza al Ziarului de Iasi, 2012, Roman desemnat „Cartea anului 2011” de revista Contrafort , Premiul pentru Proza acordat de revista Ateneu, 2012, Premiul special al publicului la Gala Industriei de Carte din Romania, 2012 

Data apariției: 2011
Editura: Polirom
Pagini: 400
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
literatură română, beletristică, spatţiu comunist, torţionari, victime, societate poliţienească, închisoare, lagăr, marionete
  • Lucian Dan Teodorovici - Autor
    Lucian Dan Teodorovici (n. 17 iunie 1975, Radauti) este coordonator al colectiei „Ego. Proza” a Editurii Polirom si senior editor al saptaminalului Suplimentul de cultura. Intre 2002 si 2006 a fost redactor-sef al Editurii Polirom. A colaborat cu proza, teatru si articole la diverse publicatii din tara si strainatate. Este autor sau coautor al unor scenarii de film si televiziune. Volume publicate: Cu putin timp inaintea coboririi extraterestrilor...
    AFLĂ MAI MULTE
    Vezi toate cărţile

Recenzii

Răzvan Cîmpean Răzvan Cîmpean Matei Brunul Pentru toţi cei care s-au săturat de romanele româneşti despre perioada comunistă: Matei Brunul nu e doar ceea ce credeţi. Înainte de a fi un roman despre ororile totalitarismului, e unul despre mecanisme de adaptare, iar asta reuşeşte să-l diferenţieze. Simbolic...
Vezi mai mult
Sonia Wincentowicz Sonia Wincentowicz Matei Brunul Matei Brunul este, de fapt, personajul central al romanului, un erou fără memorie, fără trecut, în plin deceniu stalinist. Acesta este urmărit în două planuri narative: unul de dinainte de accident, capitolele fiind axate pe anchete, detenţii, pasaje care ne...
Vezi mai mult
Ștefania Matei Ștefania Matei Matei Brunul Scris pe două planuri, unul al prezentului şi celălalt al trecutului, un trecut sumbru de care protagonistul ajunge să se simtă deposedat din cauza unei amnezii, ultimul roman al lui Lucian Dan Teodorovici este aşa cum îl aşteptăm. Cu acea „coloana...
Vezi mai mult

Opinii Editoriale

octombrie 2012, Ateneu, nr. 10 - Adrian Jicu
"Asta este intreaga carte: un excelent roman, o poveste in sensul originar, in care un povestitor (marionetistul) arata si spune tot ce trebuie sa vada si sa auda cititorul."
octombrie 2011, Timpul - Roxana Patraş
"Matei Brunul marcheaza, cred, o deloc ezitanta si pe deplin asumata miscare de recul spre izvoarele compozitiei romanesti dramatice, cu accentuate efecte filmice, dumasiene, care insista mai mult asupra continuturilor fabulei decit asupra mesteririi unui discurs narativ surprinzator si original. Teodorovici nu s-a ferit, asadar, de simetrii sau de maniheisme simbolice, de baletajul aproape desuet intre trecutul si prezentul eroului sau de asamblarea si taierea cadrelor dupa principiul autonomiei acelor tableaux din vechile tratate inchinate reprezentatiei teatrale. De fapt, toate cele douazeci si cinci de capitole ale romanului Matei Brunul prezinta un soi de autonomie sui generis, de nuvele inlantuite conform unei logici narative nu foarte indepartate de modelul renascentist al naratiuni jucate, puse in scena. Refuzindu-le personajelor orice moft democratic destabilizator si indepartind orice ispita postmodernista, Teodorovici nu s-a ferit, apoi, nici de ipostaza autocratica a naratorului omniscient sau mai degraba a regizorului de film, asezat confortabil intr-un scaun, deasupra acelor fiinte de comedie, agitate si schimonosite in asa fel incit sa corespunda desenului sau interior, si mai ales Povestii ce se cere spusa."
martie 2012, România literară, nr. 11 - Alex Goldiş
"Privit in integralitatea sa, Matei Brunul e un roman foarte bine condus, in care detaliile se imbina, in final, precum dintii unui fermoar. Fapt cu atit mai surprinzator cu cit alternarea povestilor, schimbarea modului de focalizare, aminarea unor evenimente si eludarea completa a altora ar fi putut lasa impresia ca prozatorului ii scapa lucrurile de sub control. Departe de asa ceva, toate aceste tertipuri, niciodata parazitare, converg intr-o naratiune vie si tensionata, menita sa tina cititorul cu sufletul la gura. De aceea (...) Matei Brunul consacra un prozator remarcabil, in masura sa spulbere, prin tematica si prin realizare, acuzele de frivolitate adresate intregii generatii."
mai 2012, Alecart, nr. 8 - Alexandra Masgras
"In receptarea romanului este evidenta o suma de constante prin care se incearca definirea in linii mari a romanului, fara a depasi niste lucruri de bun simt, evidente la lectura (atunci cind nu ne aflam in situatia unui critic care foloseste romanul ca pretext pentru a epata). Interpretarile sint asemanatoare in primul rind din cauza constructiei riguroase care lasa libertate cititorului doar in interpretarea fnalului, dar si in acest caz libertatea este limitata, intr-o anumita masura, prin anticipare."

Opinia cititorilor

comments powered by Disqus