Oameni sărmani (Top 10+)
de Feodor Mihailovici Dostoievski
Titlu apărut în colecția Top 10+ la Polirom
Descriere produs
Unul dintre cei mai importanţi şi mai influenţi scriitori ai lumii, autorul capodoperelor Crimă şi pedeapsă, Fraţii Karamazov, Idiotul sau Demonii, cărţi traduse în toate limbile, cu numeroase adaptări teatrale şi ecranizări celebre.
Cunoscut şi ca „primul roman social” din literatura rusă, Oameni sărmani este o satiră a epocii, moravurilor şi chiar a literaturii timpului în care a fost creat. În centrul poveştii se află inocentul şi tristul sentiment de afecţiune dintre un funcţionar de rangul cel mai umil, Makar Devuşkin, şi verişoara sa îndepărtată, tânăra orfană Varvara Dobroselova. Cei doi trăiesc în sărăcie lucie şi se luptă să supravieţuiască de la o zi la alta, cu speranţa unei minuni improbabile. Schimbul lor de scrisori dezvăluie, pas cu pas, o întreagă lume, cu frământările ei, prinsă în lupta pentru supravieţuire. Tema gogoliană a omului mărunt, a slujbaşului umil, e revalorizată conştient de Dostoievski, făcând din Makar Devuşkin unul dintre personajele memorabile ale literaturii universale.
Idiotul (Top 10+) (2022) ,
Jucătorul (Top 10+) (2013) ,
Jurnal de scriitor (2013) ,
Însemnări din subterană (2013) ,
Crimă şi pedeapsă (2013) ,
Crimă şi pedeapsă (2023) ,
Adolescentul (2015) ,
Crimă şi pedeapsă (2024) ,
Adolescentul (2016) ,
Pagini alese din literatura rusă a secolului al XIX-lea (2017) ,
Detalii produs
Cărți Ficțiune >> Cărți Clasice
Cărți Ficțiune >> Cărți Moderne
Cărți Ficțiune >> Cărți Universale
Speciale >> Cărțile bune vin de la ruși
Din blogul Cartepedia
,,Un roman de debut mare cât întreaga operă a 12 scriitori de duzină. Personajele lui Dostoievski au fost întotdeauna fascinante, prin talent extraordinar al marelui scriitor rus de a-și prezenta și co......“
citește mai multOpinii editoriale
„Apariția acestui roman a reprezentat un eveniment în literatura noastră. S-au auzit laude entuziaste, dar și reproșuri serioase, a început o dispută. Numele dlui Dostoievski a ocupat paginile revistelor pe parcursul câtorva luni. Această agitație a spiritelor a dovedit că e vorba de o opera și de un talent deosebite.”
„Omul nu este nicicând identic cu el însuși, de aceea nu i se poate aplica formula identității: A egal cu A. Potrivit ideii artistice a lui Dostoievski, adevărata viață a personalității umane se produce tocmai în punctul acestei neconcordanțe a omului cu sine, în punctul trecerii lui peste hotarele a ceea ce este el ca viață materială, care poate fi observată, definită și prezisă fără voință lui. Adevărata viață a personalității omului este accesibilă numai în cazul unei pătrunderi dialogale, căreia îi răspunde ea însăși printr-o dezvăluire liberă și nestingherită.”
Mihail Bahtin