Cutia conÅ£ine 144 de piese cartonate, laminate pe ambele părÅ£i cu tipar color (faţă ÅŸi verso), grupate în 8 activități:
1, 2. PROFESII ÅŸi MESERII: CINE CE FACE?
Asociază desenul cu denumirea profesiei/meseriei. Activitatea cuprinde două seturi (câte 36
fiÅŸe), dar poate fi efectuată în baza unui singur set. Seturile se deosebesc prin culoarea liniilor ÅŸi al cuvintelor: albastră/cafenie. Alte activităţi posibile: – Selectează profesiile/meseriile care încep cu o literă anumită: A, C, P. – Grupează în două categorii: manuale ÅŸi intelectuale; în aer liber ÅŸi în interior. – Alege desenele care reprezintă profesii artistice.
3. ANIMALE MICI
Grupează în diferite categorii: 1. insecte (cu 6 picioare) / arahnide (cu 8 picioare)/ celelalte, 2. după mediul de trai – terestre/ acvatice/amfibieni, 3. după modul de deplasare – zburătoare / săritoare / mergătoare (târâtoare), 4. insecte cu aripi / fără aripi, 5. care aduc omului folos/daune. Copiii ar putea selecta perechi după o anumită asemănare: de formă (fluture ÅŸi molie, albină ÅŸi viespe, muscă ÅŸi bondar, cosaÅŸ ÅŸi greier), după sunetul emis (musca ÅŸi Å£ânÅ£arul bâzâie, greierul ÅŸi cicada Å£ârâie), parazite (puricele ÅŸi păduchele), după hrană (ploÅŸniÅ£a ÅŸi Å£ânÅ£arul se hrănesc cu sângele omului sau al animalelor); după ac (albina, viespea), după colorit (cosaÅŸ, călugăriţă), după prezenÅ£a punctelor negre (buburuza, vaca-domnului).
4. PĂSĂRI
Grupează păsările după categorii, în baza unei anumite caracteristici: 1. păsări domestice/
sălbatice, 2. păsări migratoare/ sedentare, 3. zburătoare / nezburătoare, 4. cântătoare (iscusite)/ mute, 5. păsări acvatice/ terestre, 6. modul de hrană: preponderent erbivore, insectivore, omnivore sau răpitoare (de zi/ de noapte), 7. păsări care se întâlnesc la noi /exotice. Păsările pot fi regrupate ÅŸi după principiul masculin/feminin/de ambele genuri: un cuc/o lebădă/un porumbel – o porumbiţă. Selectează păsările cu cioc mare; păsările viu colorate. Grupează desenele după numărul de silabe al cuvintelor: o silabă/două/trei/patru/cinci silabe (privighetoare, ciocârlie).
5. DOUÄ‚ DESENE – UN SINGUR CUVÂNT
GăseÅŸte perechea fiecărui desen ÅŸi numeÅŸte obiectul/obiectele reprezentat/-e: GLOB (decoraÅ£ie pentru brad, pământesc), CON (de pin sau alt conifer, de circulaÅ£ie), FULGI (de nea, de cereale), PÄ‚R (pom, pe cap), BANCÄ‚ (în parc, în clasă), IRIS (floare, la ochi), COÅž (pentru alimente, de baschet), MASCÄ‚ (la teatru – deghizare, medicală – protecÅ£ie), COARNE (fructe, la animale), CLOPOÅ¢EI (pentru urat, floare), STICLÄ‚ (vas de sticlă, pentru geam), BALON (jucărie, minge de fotbal), CAPRÄ‚ (animal, aparat de gimnastică), ZMEU (animal fabulos, jucărie), INELE (pe deget, de gimnastică), LUNÄ‚ (a anului, corp ceresc), TABLÄ‚ (de ÅŸah, de scris), LILIAC (floare, animal). Activitatea poate fi completată: NOTE (la ÅŸcoală, muzicale), VASE (de bucătărie, maritime) etc.
6. CUVINTE ÎN CUVINTE
Găseşte perechea fiecărui desen şi numeşte obiectele reprezentate. Alte activităţi posibile:
A. Grupează perechile găsite în trei categorii – 1. cuvinte conÅ£inute la început (8): CAP – CAPAC, CORT – CORTINÄ‚, PAT – PATINE, LUP – LUPÄ‚, VAL – VALIZÄ‚, MÄ‚R – MÄ‚RAR, CON – CONOPIDÄ‚, CAL – CALENDAR, 2. la sfârÅŸitul celuilalt cuvânt (8): TUN – FURTUN, UŞĂ – BRÂNDUŞĂ, LAC – COLAC, MAC – HAMAC, SUC – BURSUC, BILÄ‚ – ZAMBILÄ‚, CANÄ‚ – CAPCANÄ‚, AC – COPAC. 3. la mijloc (în interior): CUB – CURCUBEU, RAC – CARACATIŢĂ.
B. SelectaÅ£i desenele din aceeaÅŸi categorie (exemple: floră – 8, faună – 5, comestibile – 7, utile în gospodărie – 8). C. GrupaÅ£i desenele după numărul de silabe/ litere ale cuvintelor ce le desemnează: o silabă – CAP, PAT, LUP, VAL, MÄ‚R, CON, CAL, TUN, LAC, MAC, SUC, CUB, RAC, CORT; două – CAPAC, LUPÄ‚, MÄ‚RAR, FURTUN, UÅžA, COLAC, HAMAC, BURSUC, BILÄ‚, CANÄ‚, COPAC; 3 – CORTINÄ‚, PATINE, VALIZÄ‚, CALENDAR, BRÂNDUÅžA, ZAMBILÄ‚, CAPCANÄ‚, CURCUBEU; 4 – CONOPIDÄ‚; 5 – CARACATIÅ¢A. Activitatea poate fi completată: TOPOR – TOPORAÅžI, SAC – GÂNSAC, LADÄ‚ – MARMELADÄ‚ etc.
7, 8. SILABE: FORMAREA CUVINTELOR
Activitatea cuprinde două seturi (câte 36 de silabe în fiecare), dar poate fi efectuată în baza unui singur set. Pentru fiecare set (sau pentru toate cele 72 de fiÅŸe) copiii vor forma cuvinte dintr-un anumit număr de silabe – de la simplu la compus: din două, din trei ÅŸi din 4 silabe. O altă activitate ar putea fi cea de selectare a silabelor care constituie un cuvânt: PE, CE, CA, DE, LA, DA, NU, CU, TU, ÅžI, ÅžA, ZI etc.
În baza primului set am putea obÅ£ine următoarele cuvinte:
PA-RA, PA-TA, PA-CE, RA-ŢA, ŢA-RA, LE-GE, RE-GE, MI-RE, NU-ME, RA-ZE, VA-ZE, VA-CA, CE-VA, CI-NE, NU-CA, MU-RA, GA-RA, TU-FA etc., CI-NE-VA, VE-SE-LA, PE-RE-TE, CI-TI-RE, MI-NU-NE, MINU-TE, VE-DE-RE, FA-SO-LE, FA-GU-RE, PA-TI-NE, SA-LA-TA, ZI-CA-LE, DE-GE-TE, LE-GU-ME, FI-GURA, RE-PE-DE, PA-LA-TE, MU-GU-RE, GA-ZE-TA, GA-ZE-LA, NA-TU-RA, LA-TU-RA, MU-TA-RE, MEDU-ZE, ME-TA-LE, LE-GA-TE, MU-RA-TE etc. DU-MI-NI-CA, ME-DI-CI-NA, CA-RA-ME-LE, NA-TU-RALE, MI-NU-NA-TE.
Se poate lucra ÅŸi în baza unei silabe, de exemplu, RA – prima silabă. Copiilor li se distribuie
fiÅŸele – li se propune să vadă dacă pot continua cuvântul cu silaba (silabele) pe care o (le) au.
Model: RA-ME / -NA /-ZE / -SA etc. RA ar putea fi ÅŸi ultima silabă ÅŸi în faţă se vor adăuga altele convenabile: Å¢A-/ SE-/ PA-/ VA-/ GU-RA etc.
O activitate interesantă, dar mai complicată, ar fi cea de adăugare a unei silabe la un cuvânt deja format. Modele: CI-NE CI-NE-VA (la urmă), NA-RA NA-TU-RA sau MI-NU-TE MI-NU-NA-TE (la mijloc), GU-ME LE-GU-ME (la început).
În baza celui de-al doilea set am putea obÅ£ine următoarele cuvinte:
TO-NÄ‚, VI-NÄ‚, PU-MA, FO-CA, BA-BE, BU-ZA, PO-ZA, LU-NÄ‚, LA-DA, MO-DA, LA-VÄ‚, DA-CÄ‚, FE-Å¢E etc. MA-ÅžI-NÄ‚, VI-ÅžI-NÄ‚, MO-BI-LA, PÄ‚-PU-ÅžA, CÄ‚-SU-Å¢E, PU-RI-CE, CO-LI-BA, GO-RI-LA, PI-SI-CÄ‚, RUGI-NÄ‚, MA-GI-CÄ‚, CÄ‚-PU-ÅžA, CU-PO-LA, PO-PI-CE, SU-LI-Å¢E, FE-LI-NÄ‚, RI-SI-PÄ‚, MO-VI-LA, VÄ‚-CU-Å¢E, CO-LI-VÄ‚, etc. CO-NO-PI-DA, MO-TO-RI-NÄ‚, MO-NO-TO-NÄ‚, PI-SI-CU-Å¢E.
În baza tuturor celor 72 de silabe numărul cuvintelor ce pot fi formate creÅŸte considerabil.
Tipul activităţilor rămâne acelaÅŸi. Exemple: BI-LE-TE, BU-RE-TE, LU-MI-NA, CA-BI-NÄ‚, VI-NE-TE, CU-Å¢I-TE, PU-TE-RE, LI-VA-DA, BU-NI-CA, PÄ‚-DU-RE, PA-SI-VÄ‚, BU-SO-LA; PI-RA-MI-DA, RO-MA-NIÅ¢E, FE-RI-CI-RE, FE-LI-NA-RE, LI-MU-ZI-NÄ‚, BU-NI-CU-Å¢A etc. Modele de activitate prin adăugarea unei silabe: VI-TE-ZA, BU-RE-ZA, MA-ÅžI-NÄ‚, MO-BI-LA.
Activitatea “Schimbă o silabă” trebuie pregătită din timp de profesor: se vor selecta cuvinte
anumite, apoi copiii vor schimba o singură silabă ca să obÅ£ină un alt cuvânt. Modele: FA-TÄ‚ a ultimei silabe: FA- ŢĂ /-LÄ‚/-ZÄ‚ sau a primei: PA-/ DA-/ LA-/ MI-/ RU- TÄ‚ PÄ‚-NU-ŞĂ PÄ‚-PU-ŞĂ sau MÄ‚-NU-ŞĂ, CE-NU-ŞĂ TU-NE-TE SU-NE-TE, VI-NE-TE SI-GU-RÄ‚ NE-GU-RÄ‚, FI-GU-RA CO-LI-VÄ‚ CO-LI-BÄ‚.
S-ar putea organiza activitatea “Domino de cuvinte”. Începe cu o silabă, la care se adaugă câte o alta, în orice direcÅ£ie. Model (silaba de început e RE; numerotarea paÅŸilor nu e definitivă, dar 19 nu poate fi înainte de 16 sau 4 înainte de 2; jocul se opreÅŸte când nu mai pot fi formate cuvinte): 17CU 18TE 15CÄ‚ 20RA 21TÄ‚ 12NU 13ME 16RE 14MI 8 CI 11NÄ‚ 19GE 10LA 9VA 2PE 3NE 23ZI 22LE 7CA 5ME 1RE 24DI 6SE 4TE
În cazul în care aveÅ£i cutia nr. 1 care conÅ£ine setul de litere, aÅ£i putea extinde activitatea prin
adăugarea unor litere pentru a forma silabe:
CA+L, MA+C, SA+T, U-ŞĂ, A-PĂ, O-RE, I-NI-MĂ, U-RE-CHE, CA+R-TE, MU+N-TE, MU+S-CĂ, BA-LO+N, CI-RE-Ş, RO-CHI-E, VE-SE-LI+E, MI-NU-NA+T, DE-GE-TA+R, BU-CHE-ŢE+L etc.
Vă dorim activităţi cât mai variate ÅŸi copii cât mai ingenioÅŸi!
Dimensiune cutie: 19x23x11 cm.
Alte titluri de
Ala Bujor:
Dictionnaire de la langue française. Similitudes et contraires
, Epigraf
100 de poeţi ai lumii. Pe aripa poeziei
, Epigraf
ABC-ul minunilor – căsuÈ›a cu litere È™i cifre
, Epigraf
Dictionnaire français-roumain
, Epigraf
ABC-ul ştiinţelor
, Epigraf
ABC-ul artelor
, Epigraf
Botezul de lumină. Poezii pentru creștini
, Epigraf
Stupul de aur
, Epigraf
ABC-ul limbii engleze
, Epigraf , colecţia Piciul Poliglot
ABC-ul limbii italiene
, Epigraf , colecţia Piciul Poliglot
ABC-ul limbii ruse
, Epigraf , colecţia Piciul Poliglot
ABC-ul vieţii frumoase
, Epigraf
Hora luminilor. Carte despre prietenie È™i bună înÈ›elegere
, Epigraf
Poieniţa copilăriei
, Epigraf
SpicuÅŸorul de cuvinte
, Epigraf
52 de teste pentru copilul tãu
, Epigraf
Pagini alese din literatura pentru copii. Vol. I
, Epigraf
Cântece pentru suflet
, Epigraf
Duminica cu surprize. Săptămâna profesiilor
, Epigraf
Matematica distractivă. Poezioare cu întrebare. Colorăm ÅŸi învăţăm. Probleme
, Epigraf
Maxime şi cugetări. Volumul I
, Epigraf
Caleidoscopul anului
, Epigraf
Ştiinţe distractive
, Epigraf
Câte-n lună ÅŸi-n stele. 150 de curiozități explicate pe înÈ›elesul copiilor
, Epigraf
Cel mai frumos creion
, Epigraf
Gând ÅŸi cuvânt – cugetări ale personalităților din Basarabia (1940 -2012)
, Epigraf
Cu o carte sînt mai mare. Ghicitori, proverbe, numărători
, Epigraf
De-ale aventurii. Teatru pentru copii
, Epigraf
Făguraş de poezie
, Epigraf
Lumea din jur în ghicitori
, Epigraf
Poveşti auzite de la bunicuţa
, Epigraf
Raliul din pădure
, Epigraf
Curiosul vrea să ştie. Minienciclopedie
, Epigraf
Hai să-Å£i spun… Ce? Cine? Unde? Când? Cum? De ce?
, Epigraf
Lumea din jur. Imagini, texte, activităţi
, Epigraf
Tărîmul literelor. Prima mea carte de lectură: povestioare
, Epigraf
Curiozităţi de ieri ÅŸi de azi. Între legendă ÅŸi realitate
, Epigraf
Fi​ș​e educative: imagini, cifre, litere (I)
, Epigraf
Fi​ș​e educative: imagini, cifre, litere (II)
, Epigraf
Activităţi didactice. CreÅŸtem împreună cu Agerica ÅŸi IsteÅ£el
, Epigraf
Descoperim lumea animalelor împreună cu GhiduÅŸel
, Epigraf
Ghid de descrieri literare
, Epigraf
Povești adevărate. 40 de povești
, Epigraf
Set de activități educative pentru grădiniță (4+)
, Epigraf
Ghid de conversaÅ£ie român-francez-rus
, Epigraf
Maxime şi cugetări. Volumul II
, Epigraf
Lumea din jur. Caiet de activități
, Epigraf
Planșă didactică - Alfabetul și figuri geometrice
, Epigraf
Planșe - Calendarul naturii. Iarnă - Primăvară
, Epigraf
Planșe - Copaci și flori
, Epigraf
Vreau să fiu. Ghidul profesiilor și meseriilor
, Epigraf
Jocuri cu imagini. Ne jucăm È™i învățăm I – GăseÈ™te perechea. Stări È™i emoÈ›ii.
, Epigraf , colecÅ£ia Ne jucăm È™i învățăm
Jocuri cu imagini. Ne jucăm È™i învățăm II – Anotimpuri, corpuri È™i figuri
, Epigraf , colecÅ£ia Ne jucăm È™i învățăm
Jocuri cu imagini. Ne jucăm È™i învățăm III – Cauză-Efect. Ce a fost mai înainte?
, Epigraf , colecÅ£ia Ne jucăm È™i învățăm
Jocuri cu imagini. Ne jucăm È™i învățăm IV – Imagini È™i cuvinte
, Epigraf , colecÅ£ia Ne jucăm È™i învățăm
Ți-a plăcut produsul?
Votează și spune tuturor părerea ta aici INTRĂ ÎN CONTpentru a vota