TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Diferenţa dintre conceptul de piaţă al lui Heidegger şi cel al lui Granel ID-ALP-DDCDPA-13-N-001
Diferenţa dintre conceptul de piaţă al lui Heidegger şi cel al lui Granel
Vezi
galerie

Diferenţa dintre conceptul de piaţă al lui Heidegger şi cel al lui Granel

de Alexandru Polgár

Titlu apărut în colecția Refracţii la Idea Design

Id: #235711

  • Transport gratuit la comenzile de peste 140 de lei
 

Descriere produs

Ce înseamnă planetarizare/mondializare/globalizare în sintagma “capitalism planetar”, sau “mondial”, sau “global”? Să fie vorba oare de faptul că piaţa se extinde dincolo de graniţele naţiunilor? Şi/sau de toate celelalte detalii produse de teoria globalizării (modificările spaţio-temporale, cele din industrie, tehnologie, comunicare; multinaţionalele, externalizarea, monopolul, standardizarea planetară, persistenţa nedreptăţilor de toate felurile în pofida discursului umanist al drepturilor omului şi al demnităţii fiinţei imane)? În ce mă priveşte, aici au intervenit cu adevărat decisiv Heidegger şi Granel, împingînd chestiunea în direcţia a ce anume se depliază sub toate aceste forme, răspunsul fiind acela că e vorba de un fel de tipar, de o matrice i-reală (formală), la rigoare: de o “structură” (de ceva “fără substanţă” deci, dar cu valoare de “lege a lumii”, pentru a împrumuta aici chiar expresia lui Granel). Chestiunea mea, aceea a diferenţei dintre conceptul de piaţă al lui Heidegger şi cel al lui Granel, vizează detaliile acestei matrici şi, mai precis, diferenţele adăugate de Granel conceptului heideggerian de esenţă a tehnicii şi celui marxian de capital – ceva ce s-ar putea numi pe scurt “chestiunea graneliană a Producţiei”.



Alte titluri pentru AlexandruPolgár (autor):
Politică (2016) ,
extinde
 

Detalii produs

Autor: Alexandru Polgár

Data apariției: 2013

ISBN: 978-606-8265-18-6

Copertă: Paperback brosat

Număr pagini: 140

Limbă: Română

Dimensiuni: 16x23 cm

Hârtie: 80g/m

Editura: Idea Design