Diferenţa dintre conceptul de piaţă al lui Heidegger şi cel al lui Granel
de Alexandru Polgár
Titlu apărut în colecția Refracţii la Idea Design
Descriere produs
Ce înseamnă planetarizare/mondializare/globalizare în sintagma “capitalism planetar”, sau “mondial”, sau “global”? Să fie vorba oare de faptul că piaţa se extinde dincolo de graniţele naţiunilor? Şi/sau de toate celelalte detalii produse de teoria globalizării (modificările spaţio-temporale, cele din industrie, tehnologie, comunicare; multinaţionalele, externalizarea, monopolul, standardizarea planetară, persistenţa nedreptăţilor de toate felurile în pofida discursului umanist al drepturilor omului şi al demnităţii fiinţei imane)? În ce mă priveşte, aici au intervenit cu adevărat decisiv Heidegger şi Granel, împingînd chestiunea în direcţia a ce anume se depliază sub toate aceste forme, răspunsul fiind acela că e vorba de un fel de tipar, de o matrice i-reală (formală), la rigoare: de o “structură” (de ceva “fără substanţă” deci, dar cu valoare de “lege a lumii”, pentru a împrumuta aici chiar expresia lui Granel). Chestiunea mea, aceea a diferenţei dintre conceptul de piaţă al lui Heidegger şi cel al lui Granel, vizează detaliile acestei matrici şi, mai precis, diferenţele adăugate de Granel conceptului heideggerian de esenţă a tehnicii şi celui marxian de capital – ceva ce s-ar putea numi pe scurt “chestiunea graneliană a Producţiei”.
Detalii produs
Autor: Alexandru Polgár
ISBN: 978-606-8265-18-6
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 140
Limbă: Română
Dimensiuni: 16x23 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Idea Design
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Științe umaniste >> Cărți Filosofie
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Științe umaniste >> Cărți Politică și relații internaționale