TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Tao Te Ching. Cartea despre Tao și calitățile sale CA-LAT-TTCCDT-21-N-001
Tao Te Ching. Cartea despre Tao și calitățile sale
Vezi
galerie

Tao Te Ching. Cartea despre Tao și calitățile sale

de Lao Tse

Titlu apărut în colecția Forma mentis la Cartex

Id: #372852

  • Transport gratuit la comenzile de peste 140 de lei
 

Descriere produs

Tao Te Ching, datând din secolul al VI-lea î.Hr., este un text clasic al taoismului filosofic, care a influențat profund toate sistemele de gândire și religiile Chinei. Acest text de numai 5000 de caractere a cunoscut o popularitate globală, fiind tradus în majoritatea limbilor. În urma răspândirii Tao Te Ching pe durata a două milenii și jumătate, a ieșit la iveală faptul că Lao Tse este asemenea unui "fluviu care adună apele culturii orientale și occidentale, devenind o comoară a înțelepciunii lumii și că influența sa trece de la cercurile academice la societate, de la teorie, la viața oamenilor de toate zilele.

Cele trei părți care alcătuiesc această carte sunt pentru întâia dată așezate într-un singur volum. În acord cu structura colecției "Forma mentis", am plasat drept introducere un capitol din cartea lui Max Weber, Confucianism și taoism, iar pe post de postfață un fragment din studiul lui Ren Guenon, Taoism și confucianism.

extinde
 

Detalii produs

Autor: Lao Tse

Traducător: Lucian Pricop

Data apariției: aprilie 2021

ISBN: 9786068893259

Copertă: Paperback brosat

Număr pagini: 160

Limbă: Română

Dimensiuni: 13x20 cm

Hârtie: 80g/m

Editura: Cartex

 

Opinii editoriale

"Așa cum Confucius propunea idealul sau de “om desavarsit” suveranilor, că și oricărei persoane doritoare de a se instrui, Lao Tse îi invită pe șefii politici și militari să acționeze că niște taoiști, altfel spus să urmeze exemplul modelului primar: Tao. [...] Lao Tse critică și respinge sistemul confucian, adică importantă riturilor, respectul pentru valorile sociale și raționalismul. [...] Pentru confucianiști, Binefacerea și Dreptatea sunt cele mai mari virtuți. Lao Tse le consideră totuși drept atitudini artificiale, deci inutile și primejdioase. Când dispare Tao, apare Binefacerea; când se pierde Binefacerea, apare Dreptatea; “cand se pierde Dreptatea, se recurge la rituri. Riturile sunt doar un strat subțire de loialitate și credința și începutul dezordinii”. Lao Tse condamnă, de asemenea, valorile sociale, pentru că sunt iluzorii și, în cele din urmă, primejdioase. Cât privește știință discursivă, ea distruge unitatea ființei și încurajează confuzia, acordând o valoare absolută noțiunilor relative. ”De aceea Omul Sfânt înfăptuiește prin non-acțiune (wu wei) și realizează învățătura fără mijlocirea cuvantului”. În cele din urmă, taoistul urmărește un unic model: Tao. Dar Tao desemnează realitatea ultima, misterioasă și insesizabilă, fons et origo a oricărei Creații, temei al întregii existențe.”

Mircea Eliade