Privind la suferinţa celuilalt
de Susan Sontag
Titlu apărut în colecția Seria de autor Susan Sontag la Humanitas
Descriere produs
Trăim într-o civilizaţie în care realitatea e permanent dublată de imagine. Susan Sontag a explorat cu acuitate consecinţele acestei situaţii inedite în istoria umanităţii într-o carte celebră (Despre fotografie, 1977), care a făcut vâlvă în ultimul pătrar al secolului trecut. În 2004, ea a simţit nevoia să revină asupra meditaţiilor sale, scriind acest eseu despre fotografia de război şi despre rolul imaginilor ce prezintă ororile conflictelor armate în societatea contemporană. Potrivit autoarei, totul a început odată cu imaginile de o nespusă cruzime ale unor pictori precum Goya, care s-au desprins de canoanele frumosului în reprezentarea scenelor de război. O adevărată obsesie a cumplitului ia naştere pe nesimţite, fotografia, apoi filmul, reportajul de televiziune şi imaginile postate pe Internet nefăcând decât să reia şi să amplifice această tendinţă. Susan Sontag urmăreşte căile încurcate – nelipsite de derapaje şi chiar de tentative de manipulare a realităţii – prin care nenumăraţi fotografi au încercat să ultragieze privitorul, riscând în cele din urmă să-l facă insensibil în faţa ororii.
Boala ca metaforă. SIDA şi metaforele sale (2014) ,
Lady Hamilton (2022) ,
Împotriva interpretării (2016) ,
Despre fotografie (2018) ,
Despre femei (2023) ,
Detalii produs
Titlu original: Regarding the Pain of Others
ISBN: 978-973-50-2482-6
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 128
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Humanitas
Teme: manipulare, război, societate
Din blogul Cartepedia
,,Privind la suferinţa celuilalt este ultima carte publicată de Susan Sontag înainte de moartea ei în 2004, dar, mai mult decât orice, este o excelentă lucrare despre fotografia de război. Pornind de la......“
citește mai multOpinii editoriale
„Cărţile ei clarifică fără să simplifice, complică fără să opacizeze şi, mai presus de orice, arată că ignorarea a ceea ce ne ameninţă este deopotrivă iresponsabilă şi primejdioasă.”
The New York Times Magazine