Curriculum şi competenţe. Un cadru operaţional
de Philippe Jonnaert, Moussadak Ettayebi, Rosette Defise
Titlu apărut în colecția Educaţie la ASCR
Descriere produs
Cartea de faţă este un ansamblu coerent de răspunsuri la întrebările pe care le suscită inevitabil o lume a educaţiei în plină transformare: cum să construim un cadru curricular şi un curriculum; ce relaţie există între un curriculum şi programele de studii ale diverselor discipline; cum se defineşte şi cum se construieşte o competenţă; cum formăm competenţele printr-un curriculum.
Autorii replasează conceptul de curriculum în contextul contemporan al reformelor sistemelor educaţionale, revizuiesc noţiunea de competenţă situând-o în raport cu teoriile acţiunii şi analizează câmpul semantic în cadrul căruia evoluează noţiunea de competenţă. Lucrarea propune analize actuale ale conceptului de curriculum şi ale noţiunii de competenţă. Foarte documentată, înscriindu-se într-un cadru teoretic bogat şi actual, ea poartă, de asemenea, amprenta pragmatismului cercetărilor de teren.
Emoţiile induse de muzică. Corelate psihofiziologice şi diferenţe interindividuale (2014) ,
Trauma. From Pathology to Growth (2014) ,
Iubește și fii iubit (2023) ,
Ajutorul strategic pentru elevii cu dificultăţi şcolare (2014) ,
Intervenţia comportamentală clinică. Formarea în A.B.A. (2014) ,
Liniștea și creierul (2020) ,
Știința viselor (2022) ,
Natura și creierul (2023) ,
Detalii produs
Autor: Philippe Jonnaert, Moussadak Ettayebi, Rosette Defise
Traducător: Iulia Mateiu
Prefaţator: Mircea Miclea
Titlu original: Curriculum et compétences
ISBN: 978-973-7973-98-6
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 125
Dimensiuni: 17x24 cm - Academic / X4
Limbă: Română
Hârtie: 80g/m
Editura: ASCR
Opinii editoriale
"Această carte este o lectură, îndrăznesc să spun, obligatorie pentru oricine lucrează în educaţie sau este interesat de ceea ce se întâmplă în acest domeniu. Dacă înţelegem cu toţii în acelaşi fel aceste concepte de bază, atunci putem să facem reforma curriculară şi să centrăm educaţia pe competenţe. Numai vorbind aceeaşi limbă (conceptuală), vom avea încredere unii în alţii, vom putea lucra împreună toţi cei interesaţi. O încredere bazată pe înţelegerea a ceea ce vrem să facem."
prof. dr. Mircea Miclea