Descriere produs
Roman finalist la Man Booker Prize 1992
Romanul este o superbă meditație asupra reacțiilor diferite ale oamenilor cînd sînt puși în fața terorii istoriei.
Legătura lui Bernard cu June Tremaine a început să se destrame aproape în aceeaşi perioadă în care a debutat căsnicia lor. Încercînd să priceapă de ce dragostea atît de profundă a soţilor Tremaine a fost năruită de felul diferit în care fiecare dintre cei doi vede lumea şi confruntările ei, Jeremy, un al treilea personaj, se apucă să pună pe hîrtie memoriile lui June. Tentativele sale de a-i afla istoriile se lovesc însă tot timpul de un moment din trecut, mereu acelaşi, la fel de nefericit pentru June pe cît au fost evenimentele care au frămîntat istoria Europei la jumătatea anilor ’50. Cîinii negri este, poate, cel mai politic dintre romanele lui McEwan. Cartea este construită pe mai multe paliere, tratînd în principal angoasele, dilemele, ezitările intelectualului contemporan confruntat cu spectrele trecutului plin de oroare al lumii în care trăieşte.
Solar (2013) ,
Ispăşire (Top 10+) (2014) ,
Sâmbătă (Top 10+) (2015) ,
Legea copiilor (2015) ,
Coajă de nucă (2016) ,
Copilul furat (Top 10+) (2017) ,
Prima dragoste, ultimele ritualuri. În așternuturi (Top 10+) (2019) ,
Mașinării ca mine (2019) ,
Visătorul (2024) ,
Coajă de nucă (Top10+) (2019) ,
Detalii produs
Titlu original: Black Dogs
ISBN: 978-973-46-5218-1
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 208
Limbă: Română
Dimensiuni: 10,6x18 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Polirom
Cărți Ficțiune >> Cărți Contemporane
Cărți Ficțiune >> Cărți Universale
Speciale >> Cărți care stârnesc reacții
Speciale >> Autori britanici
Opinii editoriale
"Criticat de presa britanica pentru excesele din romanele sale, scriitorul nu se dezminte nici in aceasta parabola despre inegala confruntare a intelectualului cu violenta si cu istoria."
aprilie 2006, Playboy - Dan Silviu Boerescu"Aici, Jeremy, naratorul, ajunge dupa prezentarea banala a unor evenimente autobiografice sa caute o modalitate prin intermediul careia sa inteleaga alegerile altor indivizi (ale socrilor sai) si cauza despartirii lor, pentru a afla in final ca versiunile celor doi sint atit de diferite incit un consens este imposibil – adevarul fictiv sau fictional devine varianta oficiala a realitatii (fiecaruia) (...) Discutia mai ampla despe realitate/fictiune se propaga si asupra istoriei recente a Europei din secolul al XX-lea, ciinii negri ajung sa reprezinte frica si depresiile lui June, personajul atacat de doi ciini negri, fara sa fie ranita de acestia – care trece doar prin teama unui atac virtual -, iar la nivel mai general ajung sa reprezinte urmele unui trecut care bintuie Europa, care nu reuseste sa mai raneasca fizic dar care mai provoaca teama: „ ne vor hartui intr-o alta zi, undeva in Europa”."
9 decembrie 2010, Echinox - Lavinia Rogojină"Lui Ian McEwan ii plac labirinturile si abisurile, situatiile indecidabile, intortocheala infinit negociabila a limitelor: doua variante de adevar, traite cu istorii personale in conflict si amorsate dupa tipicul unui thriller veritabil, in care, amanuntele lucreaza ca niste fermenti, faptul secundar dospeste, episodicul germineaza vulcanic."
24 martie 2006, Dilema Veche - Claudiu Constantinescu"Temele lui McEwan s-au dovedit tocmai baza pentru acel gen de introspectie care rastoarna tabu-uri, provoaca adeseori comentarii spumoase in legatura cu (non)valorile societatii contemporane sau tintuiesc, prin tonul grav al povestirii, figurile imorale, tumulturile interioare, angoasele generale. Nu intimplator a fost considerat inovator al prozei britanice."
18 februarie 2006, Suplimentul de cultură - Ana Maria Onisei"Un roman impecabil realizat, despre felul in care reactionam in fata violentei. Ne pune in situatia de a alege intre diverse viziuni asupra evenimentelor, obligindu-ne in acelasi timp sa ne examinam atitudinea fata de arta si viata atunci cind au loc evenimente groaznice.”
Boston Globe"Ciinii negri este un adevarat studiu al nobletei fragile a spiritului uman in confruntarea sa cu oroarea si irationalul.”
The Washington Post Book World