Descriere produs
„Prozatorul, urmând o direcţie inaugurată în literatura română de Caragiale, priveşte răul dintr-o perspectivă care este abia în al doilea rând morală, socială sau politică, vădindu-se a fi una esenţialmente ontologică. Filtrată printr-o asemenea optică, povestirea «neorealistă» se converteşte într-un veritabil scenariu apocaliptic, care urmăreşte rădăcinile metafizice ale răului...
Marile teme ale cărţii lui Stelian Tănase rămân decăderea şi prăbuşirea lumii. Tehnica neorealistă, subordonată unei viziuni în care recunoaştem dimensiunea benefică a parodiei postmoderniste, are toate caracteristicile unui act de exorcizare.” (Octavian SOVIANY)
Istoria căderii regimurilor comuniste (2022) ,
Nocturnă cu vampir. Opus 1 (2017) ,
Marele incendiator. Cronica unui fapt divers (2019) ,
Sunt un copil al Războiului Rece (2020) ,
Repertoarul amorului 2 (2020) ,
Moartea unui dansator de tango (2021) ,
Povestea unui terorist (2022) ,
Istoria căderii regimurilor comuniste (2023) ,
Cioran și securitatea (2023) ,
Zvonuri despre sfârșitul lumii (2023) ,
Detalii produs
Autor: Stelian Tănase
ISBN: 978-973-50-1988-4
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 468
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Humanitas
Cărți Ficțiune >> Cărți Contemporane
Cărți Ficțiune >> Cărți Autori Români
Speciale >> Cărți literalmente cu greutate
Opinii editoriale
„Romanul lui Stelian Tănase este o replică la romanul -- la „poemul”, cum îl numește Gogol -- Suflete moarte. Este o replică la un nivel metafizic, pe care nu orice carte de proză îl poate atinge, și nu doar una în plan evenimențial, al prezentului desfășurării narative. (...) Este un roman în același timp satiric și tragic, în care scriitorul dovedește un foarte bun simț al situațiilor comice, al absurdului existenței, urmărind, cum el însuși o spune, o întreagă categorie de personaje secundare care fojgaie în această lume dezgustătoare.”
Revista 22 - Gheorghe Crăciun„Marile teme ale cărții lui Stelian Tănase rămân decăderea și prăbușirea lumii. Tehnica neorealistă, subordonate unei viziuni în care recunoaștem dimensiunea benefică a parodiei postmoderniste, are toate caracteristicile unui act de exorcizare.”
Octavian Soviany