Călătorie într-un picior
de Herta Müller
Titlu apărut în colecția Seria de autor Herta Müller la Humanitas Fiction
Descriere produs
Publicat în 1989, Călătorie într-un picior este primul roman scris de Herta Müller după ce a părăsit România.
Irene, protagonista de 35 de ani a acestui roman, îl cunoaşte la mare pe Franz, un tânăr turist german pe care îl găseşte beat într-o cârciumă şi îl ajută să ajungă la hotel. Aşteptându-şi actele pentru emigrare, Irene stabileşte împreună cu Franz să se revadă amândoi în Germania, după ce ea va fi părăsit „cealaltă ţară”. La aeroport nu-l va întâlni însă pe Franz, ci pe un prieten al acestuia, Stefan. După mutarea în Berlinul de Vest, prin Stefan îl cunoaşte pe Thomas, un şomer homosexual cu care reuşeşte să comunice. Serpentinele amoroase, anxietatea generată de confruntarea cu birocraţia hărţuitoare pentru imigranţi, analiza lucidă a vieţii de pe străzile metropolei şi dorul de ţara de origine atent ţinut sub control sunt descrise într-o proză concisă, minimalistă, dar cu „o comoară de imagini de neuitat”. (Publishers Weekly). O carte despre alienare, căutări şi, mai ales, despre singurătate.
Mereu aceeaşi nea şi mereu acelaşi neică (2023) ,
Încă de pe atunci vulpea era vânătorul (2023) ,
Omul este un mare fazan pe lume (2023) ,
Astăzi mai bine nu m-aș fi întâlnit cu mine însumi (2023) ,
Animalul inimii (2023) ,
Patria mea era un sâmbure de măr (2023) ,
Regele se-nclină și ucide (2023) ,
Măsurarea lumii (2022) ,
Derrida, un egiptean (2023) ,
Eu şi Kaminski (2023) ,
Detalii produs
Titlu original: Reisende auf einem Bein
ISBN: 978-973-689-374-2
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 196
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Humanitas Fiction
Teme: identitate, iubire, singurătate
Cărți Ficțiune >> Cărți Contemporane
Cărți Ficțiune >> Cărți Autori Români
Cărți premiate
Speciale >> Premiul Nobel
Opinii editoriale
„Irene, personajul principal, pleacă din cealaltă ţară, din ţara Dictatorului, în Vest... Herta Müller reuşeşte să construiască o naraţiune în care fiecare cititor se simte apatrid şi lipsit de apărare. Limbajul descrierilor este dur. Doar acolo unde lucrurile înseşi sunt reci, scriitoarea îşi ia libertatea unui limbaj poetic strălucit, fără a încerca prin acesta o evadare.”
Frankfurter Allgemeine Zeitung„O carte superbă. Conştiinţa cea mai intimă a Irenei – în care politicul a devenit cu totul personal – este magnific redată în aceste pagini.”
The New York Times Book Review