La umbra fetelor în floare. În căutarea timpului pierdut (Vol. 2)
de Marcel Proust
Titlu apărut în colecția ART clasic la Art
Descriere produs
Volumul La umbra fetelor în floare ar putea fi subintitulat «un tratat de poetică», într-atât de numeroase sunt aici referinţele la domeniul tuturor artelor, văzute ca având structuri izomorfe, oricând omologabile.
Swann. În căutarea timpului pierdut (Vol. 1) (2023) ,
În căutarea timpului pierdut. În partea dinspre Swann. (Vol. 1) (2023) ,
La umbra fetelor în floare. În căutarea timpului pierdut (Vol. 2) (2023) ,
Partea dinspre Guermantes. În căutarea timpului pierdut (Vol. 3) (2023) ,
Cartea vieţii mele (2023) ,
Sodoma și Gomora. În căutarea timpului pierdut (Vol. 4) (2023) ,
În căutarea timpului pierdut. Dispariția Albertinei (Volumul VI) (2023) ,
În căutarea timpului pierdut - Swann, La umbra fetelor în floare (2021) ,
În căutarea timpului pierdut. Prizoniera (Vol. 5) (2023) ,
Detalii produs
Autor: Marcel Proust
Traducător: Irina Mavrodin
Prefaţator: Irina Mavrodin
Titlu original: À l'ombre des jeunes filles en fleurs (À la recherche du temps perdu #2)
ISBN: 9786067105261
Copertă: Hardcover
Număr pagini: 528
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 120g/m
Editura: Art
Teme: creativitate, Cultură
Cărți Ficțiune >> Cărți Clasice
Cărți Ficțiune >> Cărți Universale
Speciale >> Scriitori francezi
Speciale >> Cărți literalmente cu greutate
Din blogul Cartepedia
,,1. Anna Karenina/ Demonii/ În căutarea timpului pierdut/ Omul fără însușiri/ Ulise/ Zgomotul și furia Fiecare dintre aceste titluri poate fi încoronat drept cel mai "desăvârşit între desăvârşite"......“
citește mai multOpinii editoriale
„La umbra fetelor în floare devine ceea ce Du côté de chez Swann fusese de asemenea, dar la un mod mai puţin flagrant, dacă putem spune astfel: o reflecţie nu numai implicită, dar şi insistent explicită asupra adevărului artei şi relaţiei dintre artist şi opera sa. Volumul La umbra fetelor în floare ar putea fi subintitulat «un tratat de poetică», într-atât de numeroase sunt aici referinţele la domeniul tuturor artelor, văzute ca având structuri izomorfe, oricând omologabile. Descriind un tablou de Elstir sau o frază muzicală de Vinteuil, Proust descrie propriul lui roman, alcătuirea şi «modul lui de funcţionare». Cheia de lectură a bucăţii muzicale, a tabloului, a paginii de literatură este totdeauna analogică, în virtutea ideii că totul este metaforă şi că «numai metafora poate dărui un fel de eternitate stilului»."
Irina Mavrodin