TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Imperiul comunicării. Corp, imagine şi relaţionare ID-AUC-ICCIIR-12-N-001
Imperiul comunicării. Corp, imagine şi relaţionare
Vezi
galerie

Imperiul comunicării. Corp, imagine şi relaţionare

de Aurel Codoban

Titlu apărut în colecția Refracţii la Idea Design

Id: #239575

  • Transport gratuit la comenzile de peste 140 de lei
 

Descriere produs

Sensul nihilismului actual se poate explica şi prin relaţia dintre civilizaţie şi cultură: începînd cu lumea omului arhaic, cultura a umplut golurile pe care le lăsa civilizaţia prin semnificare, cu ajutorul simbolurilor şi miturilor, şi a substituit tehnicilor şi tehnologiilor absente ritualurile. Dar odată ce civilizaţia poate rezolva numeroase astfel de goluri prin oferte materiale efective, ea poate susţine viaţa şi în absenţa sensurilor culturale învăţate. Omul occidental a depăşit pentru prima dată în istorie penuria, trăind într-o societate a consumului, în care există un exces de bunuri, pe cînd în societăţile sărace avea în loc un exces de semne. Chiar dacă Dumnezeu a murit, mecanismul civilizaţiei occidentale şi l-a apropriat în unele dintre efectele sale de garant al limitelor comportamentului uman şi viaţa poate continua ca şi cum nimic nu s-ar fi întîmplat.

Odată cu mijloacele de comunicare de masă, cultura trece în/devine civilizaţie. Digitalizarea, ca infrastructură tehnologică, ajută, paradoxal, la răspîndirea unui conţinut tot mai analogic, care necesită mai puţine cunoştinţe prealabil învăţate şi care are în schimb o încărcătură emoţională mai mare, şi deci vorbeşte nu numai specialiştilor, elitelor, ci mai multor oameni, fiind mai uşor de difuzat în masă.E una dintre formele concrete prin care cultura trece în civilizaţie, iar civilizaţia preia rolul culturii.

extinde
 

Detalii produs

Autor: Aurel Codoban

Data apariției: 2012

ISBN: 978-606-8265-04-9

Copertă: Paperback brosat

Număr pagini: 108

Limbă: Română

Dimensiuni: 16x23 cm

Hârtie: 80g/m

Editura: Idea Design

 

Din blogul Cartepedia

Cartepedia Cartepedia

,,Trăim cu siguranță într-o cultură a comunicării, o cultură dominată de mijloace mass-media de distribuire a informațiilor și de rețele sociale. Trecerea însă de la o cultură a cunoașterii la o cultură......“

citește mai mult