Descriere produs
Suntem în aprilie 1204 și Constantinopole, splendidă capitală a Imperiului Bizantin, e jefuită și incendiată de cavalerii celei de-a patra cruciade. În mijlocul măcelului, un anume Baudolino îl salvează de la o moarte sigură pe istoricul Nicetas Choniates, cancelar al împăratului, căruia îi spune povestea uimitoare a propriei vieți. Deși născut într-o familie umilă, Baudolino are două mari calități: ușurință de a învață limbi străine și o abilitate iesita din comun de a spune minciuni. Pe cînd era copil, a fermecat cu istețimea să un comandant militar întîlnit într-o pădure, care se dovedește a fi nimeni altul decât împăratul Frederic Barbarossa. Adoptat de acesta și trimis la Paris, la universitate, Baudolino pornește într-o fabuloasă expediție spre regatul Preotului Ioan, regele-prelat care domnește peste un tărîm fantastic din Orient, populat de creaturi cu ochi pe piept și guri pe stomac, de eunuci, unicorni și fecioare încântătoare.
Misterioasa flacără a reginei Loana (2013) ,
Pendulul lui Foucault (2013) ,
Numărul zero (2015) ,
Cimitirul din Praga (Top 10+) (2014) ,
Cronicile unei societăţi lichide (2016) ,
Poeticile lui Joyce (2018) ,
Numero zero (2018) ,
Pe umerii giganților (2018) ,
Trei povestiri (2019) ,
Numărul zero (Top 10+) (2020) ,
Detalii produs
Cărți Ficțiune >> Cărți Contemporane
Cărți Ficțiune >> Cărți Universale
Speciale >> Cărți literalmente cu greutate
Opinii editoriale
"Sa citesti o carte de Umberto Eco e un sport al mintii extrem de provocator. Baudolino este o carte complicata care te munceste mult, punindu-ti logica si imaginatia la bataie si [...] te face sa iubesti si mai mult decit pina acum povestile, reamintindu-ti ca un fapt marunt – ca acela care „a luat fiinta intr-o mlastina indepartata, in tari barbare si printre oameni barbari” – poate avea o insemnatatea nebanuita si ca lumea pe care o creezi cu propria imaginatie o poate schimba pe cea din afara.
Dincolo de povestea in sine si de nenumarate informatii despre istorie, arte si religii, cel mai puternic sentiment cu care ramii dupa terminarea cartii este acela ca oamenii au nevoie nu doar de adevaruri, ci si de minciuni; unele pe care sa le inventeze de buna voie si care sa le dea credinta, chiar si pentru putin timp, ca si cele mai imposibile vise pot fi implinite."
"Romanul asta are tot: aventura, ironie, suspans, exercitii de gindire, fantastic, chiar dragoste (desi cam livreasca). Si are, desigur, ingredientul fiecarui roman al lui Eco (ca si al lui Pynchon) – impresia ca esti un initiat. Mi se pare un roman superior Numelui trandafirului. Aici lui Umberto Eco ii reuseste cu adevarat sa puna laolalta in chip mult mai firesc toate dragostele lui fata de lumea medievala. Baudolino, fara nici o umbra de indoiala, este un roman medieval ce pare scris de un contemporan al lui Don Quijote sau al Decameronului."
15 aprilie 2013, chestiilivresti.blogspot.ro - Dragoş C. Butuzea"Eroul acestui fermecator puzzle istoric este numitul Baudolino, mincinos inveterat, poet si aventurier, care cistiga favorurile imparatului Frederic Barbarossa prin farmecul si istetimea lui. Aceasta poveste, in acelasi timp inselatoare si onesta, ne pune din nou in fata vechii intrebari care il obsedeaza pe Eco si, totodata, pe cititorii sai: atunci cind un povestitor pretinde ca istoriseste intimplari adevarate, cit adevar este, de fapt, in istorisirea lui?”
The New Yorker"Parcurgind spatii cunoscute intre Occident si Orient (ca student la Paris sau combatant in razboaiele si in cruciadele din secolul al XII-lea), dar si itinerare utopice (pastisate dupa texte apocrife), neobositul Baudolino este un alter ego al romancierului, scotocitor de fapte miraculoase, care se probeaza pe sine intr-o ipos-taza similara cu/diferita de acelea ale lui Adso da Melk din Numele trandafirului, Jacopo Belbo din Pendulul lui Foucault sau Roberto de la Grive din Insula din ziua de ieri.”
Marin Mincu