Descriere produs
Să nu fiţi uimiţi dacă într-o bună zi librăriile nu vor mai vinde romane, ci computere concepute să scrie romane, în funcţie de fantasmele dumneavoastră secrete. Absolut nimeni nu va mai fi interesat de cărţile altuia, ne vom citi propriile noastre romane, coman-date dispozitivelor personale de scris autoficţiune. Toţi vom fi scriitori. Talentul nu va mai fi un privilegiu. Iar cei mai vanitoşi sau mai frustraţi dintre noi vor încerca, poate, să angajeze şi cîte o fiinţă umană căreia să-i ceară să citească romanele scrise în numele nostru de către softuri sofisticate. Aceşti „cititori de profesie” – ei înşişi scriitori, la rîndul lor – vor fi atît de rari, încît vor cere să fie plătiţi foarte scump, iar uneori, chiar cu preţul vieţii.
Procesul comunismului prin teatru (2022) ,
Sindromul de panică în Orașul Luminilor (2013) ,
Sindromul de panică în Oraşul Luminilor (2014) ,
Groapa din tavan (2014) ,
Trilogia balcanică (2023) ,
Cum iubim (2022) ,
Dezordinea preventivă (2017) ,
Teatru. Ioana și focul. Șobolanul rege. Reverii pe esafod. Cuvintele lui Iov (2018) ,
Ultimele zile ale Occidentului (2018) ,
Cabaretul cuvintelor. (Top 10+) (2018) ,
Detalii produs
Autor: Matei Vişniec
ISBN: 978-973-46-4977-8
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 384
Limbă: Română
Dimensiuni: 10,6x18 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Polirom
Opinii editoriale
“Omul contemporan, devenit un mutant genetic al societatii de consum, este mai mult decit obsedat de inceputuri, el are ofoame de inceputuri. Nimic ontologic sau metafizic in goana sa dupa inceputuri, ci doar o fuga de responsabilitate, o evitare a implicarii in profunzime, o placere de a surfa pe suprafata vietii. Societatea apasa butonul fast-forward din ce in ce mai des, refuzind sa infrunte dificultatile initierii treptate. Facem copii, dar nu mai avem rabdare sa-i educam. Cumparam lucruri de care ne plictisim imediat. Declansam revolutii, dar nu mai avem energia de a construi societati juste si trainice pe ruinele emotiilor initiale… Oare ce ne lipseste in aceasta lume ca sa fim atit de dispusi sa luam totul de la inceput, iar si iar, cu un fel de vesnica speranta ca secventaurmatoare va fi mai buna, eventual mai distractiva, mai excitanta? Hollywood-ul a inteles demult acest lucru si in filmele sale, la fiecare 45 de secunde, intervine o noua descarcare de adrenalina, intreaga naratiune este o succesiune de inceputuri nervoase…
Iata punctul de plecare al romanului meu, in care incerc sa observ evolutia unui nou tip de drog social: dependenta de iluzia inceputului. Si de ce sa nu scriu, intr-o lume in care doar inceputurile sint tentante, un roman format numai dininceputuri?"
Matei Vişniec