Descriere produs
„Stau așa, așezat în fața nopții mele ca un paznic de muzeu. Nimeni nu trebuie să se apropie de opera fricii sau a curajului, nimeni nu poate strica tabloul iubirii, pânza înfrângerii misterioase. Noaptea mea. Nu vreau să vină să mi-o ia. Poezia a murit și viața e așa. Mă refer la viața fără origine, la fotografiile care nu se vor îngălbeni pentru că au pierdut noțiunea timpului și demnitatea de-a îmbătrâni. Mă refer la nudurile care încetul cu încetul se-ndepărtează de Venus sau de Sf. Sebastian. Este doliul meu. Dispar podurile, autoportretele, cruciații, dejunurile la iarbă verde, petele de culoare, femeia citind la lumina unei ferestre. Dar eu sunt aici, îmi veghez muzeul, încerc să păstrez formele, să salvez conținuturile, cer răbdare la naufragiul plutei. Este doliul meu, am doar un doliu, doliul meu. Vreau doar ca noaptea să imobilizeze totul. Vreau să închidă ușile nefericirii. Refuz fatalitatea, chiar dacă ochelarii mei și-au pierdut dioptriile, iar prietenii mei căsniciile.” – Luis García Montero, XII
La espina en la flor/Muestra de poesía mexicana actual – Spinul din floare/Poeți mexicani contemporani (2022) ,
Detalii produs
ISBN: 9786060230762
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 68
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Tracus Arte
Cărți Ficțiune >> Cărți Contemporane
Cărți Ficțiune >> Cărți Universale
Cărți Ficțiune >> Cărți de Poezii
Din blogul Cartepedia
,,Așa cum Nietzsche a jucat rolul medicului legist, confirmând moartea lui Dumnezeu, Luis Garcia Montero anunță astăzi moartea poeziei. O face însă cât se poate de poetic printr-o serie de douăzeci și d......“
citește mai multOpinii editoriale
„Pornind de la un discurs estetic intimist, dar centrat pe tema relației eului cu cotidianul, poetul construiește de mai bine de patruzeci de ani o meditație asupra fisurii între subiectivitate și ceea ce el însuși a numit „adevăruri colective”. O operă deschisă cu aspirație spre mulțimi, care să se conecteze cu cei din stradă, într-o vreme în care tradiția oralității a dispărut în marasmul culturii mulțimilor și a suprainformației mediatice.”
Juan Carlos Abril