Descriere produs
Roman câștigător al prestigiosului premiu literar Naoki în 2009. Ecranizarea regizorului Mitsutoshi Tanaka din 2013 a primit, la Festivalul de Film de la Montréal din același an, un premiu de excelență, iar Academia de Film din Japonia i-a acordat principalele cinci premii în 2014.
La 28 februarie 1591, lui Sen no Rikyū, cel mai mare maestru de ceai al epocii sale, i se ordonă de către Toyotomi Hideyoshi să se sinucidă; acesta se supune și îndeplinește ritualul fatal. Enigma seppuku-ului său, cu substraturi politice, afective, dar mai ales estetice, a incitat imaginația vreme de secole și a inspirat mai mulți scriitori și cineaști niponi, fără a-și găsi până acum un răspuns definitiv. Kenichi Yamamoto ne oferă o impresionantă interpretare documentată a istoriei acestui seppuku și construiește un personaj sofisticat, dispus la orice sacrificiu pentru atingerea unei frumuseți efemere caracterizate prin simplitate, liniște și naturalețe.
Lacul (2023) ,
Povestiri de ținut în palmă (2023) ,
Dansatoarea din Izu (2023) ,
Maestrul de go (2023) ,
Maestrul de go (2023) ,
Detalii produs
ISBN: 978-606-779-099-0
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 328
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Humanitas Fiction
Cărți Ficțiune >> Cărți Contemporane
Cărți Ficțiune >> Cărți Universale
Cărți Ficțiune >> Romane Istorice
Opinii editoriale
„Acest elegant roman istoric al lui Kenichi Yamamoto îmbină un talent literar impresionant cu o intrigă clasică. Sub pretextul seppuku-ului marelui maestru de ceai Sen no Rikyū din februarie 1591, ordonat de către Toyotomi Hideyoshi (1536–1598), scriitorul reuşeşte o compoziţie savantă şi atractivă. Născut în 1956, el se înscrie, într o manieră proprie, în continuitatea unor mari contemporani ai literaturii, precum Yasushi Inoue (Maestrul de ceai), sau ai cinematografului, precum Kei Kumai (Moartea unui maestru de ceai, 1989).”
Le monde„Lecția pe care voise să i-o dea era că nu poți face universul să se miște după cum îți trăsnește ție! Ceea ce punea lumea în mișcare nu erau doar puterea militară și banii. Lucrurile frumoase aveau și ele forța lor, capabilă să cutremure universul. Nu doar obiectele scumpe chinezești sau ustensilele faimoase pentru chanoyu sunt frumoase, ci și bobocii de camelie ce dau viață unei tokonoma peste care a trecut timpul…moliciunea sunetului apei calde din kama, asemănător foșnetului vântului prin ramurile pinilor… yūgen-ul suprafeței unui chawan negru raku, ținut în mână în semiobscuritatea unei mici încăperi… Alături de un bol de ceai, astfel de elemente de frumusețe simplă emană împreună liniște și forță.”
Kenichi Yamamoto, Enigma Rikyū