În Brooklyn crește un copac
de Betty Smith
Titlu apărut în colecția Lectura 12 ani+, Young retro la Young Art
Descriere produs
Roman ecranizat într-un film de oscar
Personaje care te inspiră
O lecție de curaj
În Brooklyn crește un copac este un bildungsroman cu influențe auto-biografice, construit în jurul personajului feminin Francie Nolan. Din clipa în care pășește în această lume, pentru a putea supraviețui în cartierul sărac Williamsburg din Brooklyn și problemelor din sânul familiei, amplificate de un tată alcoolic, Francie are nevoie de forță, precocitate, curaj, tărie de caracter și perseverență. Sensibilitatea eroinei și înclinațiile ei artistice o fac să fie cu atât mai receptivă și mai afectată de dramele pe care le trăiește (pierderea unuia dintre părinți, lipsa banilor, foamea, nedreptatea, discriminarea), dar și să trăiască bucuriile la intensitate maximă. Până la vârsta de șaptesprezece ani, Francie trece prin la fel de multe experiențe cât alții într-o viață, iar pe parcursul cărții asistăm fascinați la desăvârșirea personalității ei.
Romanul lui Betty Smith este povestea unor trăiri și experiențe deopotrivă individuale și universale.
Povestea unchiului Shelby despre Lafcadio, leul care nu s-a lăsat păgubaş - HC (2024) ,
Magia copacului depărtărilor (Vol. 2) - HC (2016) ,
Râul Înstelat al Cerului - HC (2018) ,
Lumea din copacul depărtărilor (Vol. 3) - HC (2019) ,
Marele Uriaș Prietenos | format mare (2021) ,
Marele Uriaș Prietenos | format mic (2023) ,
Bătrânul din Lună - PB (2023) ,
Odd și Uriașii de Chiciură (2023) ,
Lumea din copacul depărtărilor (Vol. 3) - PB (2023) ,
Detalii produs
Cărți pentru copii >> Cărți după grupa de vârstă >> Cărți pentru copii 13+ ani
Cărți ecranizate
Speciale >> Cărți literalmente cu greutate
Opinii editoriale
„O carte emoționantă și onestă. O adevărată radiografie a vieții... Dacă ratezi În Brooklyn crește un copac, refuzi oportunitatea unei experiențe care te înalță."
New York Times„În Brooklyn crește un copac merită să fie inclus printre romanele americane de referință."
The New Yorker