TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Întoarcere la Salem PO-HLG-NTOALS-15-N-001
Întoarcere la Salem
Vezi
galerie

Întoarcere la Salem

de Hélène Grimaud

Titlu apărut în colecția Biblioteca Polirom la Polirom

Id: #239942

  • Transport gratuit la comenzile de peste 140 de lei
 

Descriere produs

Romanul extraordinar al unei strălucite pianiste, între autobiografie și fantastic

 

Întoarcere la Salem are ca punct de plecare vizita pe care Hélène Grimaud, aflată la Hamburg pentru un concert din Brahms, o face la un anticariat improbabil de pe o stradă pustie dintr-un cartier portuar. Intrată acolo ca să cheme un taxi, Hélène observă câteva obiecte stranii și pleacă acasă cu un vraf de partituri. Nu mică îi este mirarea când descoperă în paginile amestecate un jurnal (sau să fie text de ficțiune?) al lui Johannes Brahms însuși. Pe firul aflării adevărului despre paginile misterioase, nuvela fantastică se amestecă în biografie, iar întâmplările o vor purta pe Hélène din Europa înapoi în Statele Unite, la Salem, unde înființase un refugiu pentru lupi și unde își reia lupta împotriva distrugerii naturii.

extinde
 

Detalii produs

Autor: Hélène Grimaud

Traducător: Daniel Nicolescu

Data apariției: ianuarie 2015

Titlu original: Retour à Salem

ISBN: 978-973-46-4971-6

Copertă: Paperback brosat

Număr pagini: 208

Limbă: Română

Dimensiuni: 13x20 cm

Hârtie: 80g/m

Editura: Polirom

 
Toate categoriile:
Cărți Ficțiune
 

Opinii editoriale

„Multe se vor spune despre întoarcerea mea printre lupi; și toate vor fi inexacte. Pentru a afla adevărul, s-ar fi cuvenit să fiu însoțită când am deschis ușa acelui obscur magazin din Hamburg – dar în seara aceea eram singură. Hotarâsem să-mi iau o pauză între repetiții. Lucram la Concertul nr. 2 de Brahms și voiam să-mi curăț trupul de întreaga tensiune fizică a exercițiilor de claviatură pe care le impune această operă cu complicații ritmice nesfârșite, cu zbateri complexe între acorduri masive și mari disonanțe, cu un scherzo impetuos – o muzică furtunoasă. Brahms o crease ca să exceadă puterile feminine, așa încât aveam uneori impresia că duc o luptă înverșunată cu pianul și că opera pare să combată niște forțe cosmice, întunecate, străbătute de fâlfâitul unor aripi deasupra unui ocean căruia îi simțeam, chiar în acea clipă, mirosul greu, sărat și ușor uleios.”

Hélène Grimaud