Descriere produs
Inventivitatea rafinată a ilustraţiei Cristianei Radu încarcă simbolismul formelor cu nostalgia pierdutei unităţi dintre fantezie şi gândire, uneori în manieră naiv-sentimentală, alteori cu accente suprarealiste. Aceasta face ca ilustraţia cărţii să ne ofere o viziune de o neobişnuită sensibilitate plastică şi forţă de emanaţie spirituală, în deplin acord cu intenţiile autorului.
Descoperirea Oraşului, simbol al idealului revelat deopotrivă prin limbajul verbal şi prin cel vizual, e marea răsplată spirituală a desprinderii de realitatea imediată şi a explorării misterului lumilor noastre lăuntrice. Ea face ca, în străfundurile nealterate ale propriei sensibilităţi, să ne redescoperim inocenţa primară, ingenuitatea edenică de la începuturile fiinţei, un tărâm al făgăduinţei pe care fiecare dintre noi îl poartă în sine, ca o promisiune a tinereţii fără bătrâneţe şi a vieţii fără de moarte. Ilustraţia cărţii ne ajută să descoperim uşa secretă a universului vârstei infantile, deschizând o poartă secretă care duce Dincolo. Pentru a ne orienta şi regăsi în meandrele acestui topos imaginar compensativ, Cristiana Radu ne dăruieşte o busolă imagistică foarte sensibilă la jocul tonalităţilor, al ambianţelor care susţin fantasticul hibrid al romanului.
Luli și căsuța din copac (2023) ,
De ce zboară vrăjitoarele pe cozi de mătură? (2016) ,
Întâmplări vindecătoare (2019) ,
Domnișoara Poimâine și joaca de-a Timpul (2023) ,
Crăciunul Domnișoarei Poimâine (2021) ,
De ce zboară vrăjitoarele pe cozi de mătură?... și alte 10 întrebări fantastice - HC (2021) ,
Aventurile lui Sacha în Țara Instrumentelor Muzicale Imaginare (2022) ,
Ela cea fără de cuvinte (2015) ,
Poezii din copilărie (2015) ,
Maniere digitale (2019) ,
Detalii produs
ISBN: 978-606-8244-84-6
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 288
Limbă: Română
Dimensiuni: 16x23 cm
Hârtie: 120g/m
Editura: ASCR
Opinii editoriale
Iordan Chimet scrie „literatură pentru copii cu mijloacele cele mai moderne ale literaturii pentru adulţi şi deopotrivă literatură adultă cu viziunea unui copil.”
Marian Popa, 2009„Continui să mă întreb ce este în fond această carte? Un roman? Un roman de aventuri? Un basm?... Închide ochii şi vei vedea Oraşul e o Odisee a regăsirii drumurilor pierdute o dată cu ieşirea din inocenţa copilăriei, un comentariu suav al eternei noastre reîntoarceri…”
Mircea Horia Simionescu, 1999„Autorul pare să aibă psihologia unui copil care nu vrea să crească, precum Peter Pan sau Huckleberry Finn. El îşi asumă dubla condiţie, contradictorie, a eroilor de basm care refuză să accepte că aparţin lumii basmului (deci unei pseudo-realităţi) şi percep totuşi realul drept ficţiune.”
Dan Culcer, 1995