TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Pragmatica predării. Activitatea profesorului între rutină şi creativitate 978-973-47-0555-9
Indisponibil
Disponibilitate: Indisponibil
Anunţă-mă când este disponibil!
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici. Adaugă la wishlist

Pragmatica predării. Activitatea profesorului între rutină şi creativitate

Ion Albulescu
Indisponibil
Disponibilitate: Indisponibil
Anunţă-mă când este disponibil!
Suntem ONLINE! Discută cu noi aici.
Adaugă la wishlist
Colecții/Serii: Universitaria
Am pledat pentru adoptarea unui stil didactic ce nu lasă loc de manifestare dogmatismului și autoritarismului...
Vezi mai multe detalii
ISBN: 978-973-47-0555-9
Dimensiuni: 16x23,5 cm
Tip copertă: Paperback brosat
Altele produse autor:

Pragmatica predării. Activitatea profesorului între rutină şi creativitate
Mai multe despre carte
Descoperă cartea Pragmatica predării. Activitatea profesorului între rutină şi creativitate de Ion Albulescu apărută la editura Paralela 45

Am pledat pentru adoptarea unui stil didactic ce nu lasă loc de manifestare dogmatismului și autoritarismului profesorului la clasa, comportamente care conduc la rigiditate, stereotipie, uniformizare și, în final, la ineficientă în activitățile desfășurate. Pornind de aici, demersul se axează pe prezentarea principalelor metode posibil de utilizat în instruirea și educarea elevilor, metode cu ajutorul cărora sunt puse în valoare valențele formativ-informative ale conținuturilor teoretice vehiculate. [...] Sunt abordate, de asemenea, procedeele logice și retorice pe care cadrul didactic le folosește în construcția discursului sau, pentru a clarifica, accesibiliză, justifică, întemeia ideile, opiniile, normele de acțiune sau deciziile comunicate partenerilor săi de activitate. [...] Prin discursul didactic practicat, profesorul nu-și propune doar transmită pur și simplu idei, ci și argumenteze în favoarea lor pentru a-i determina pe elevi le accepte, pentru a-i influență în sensul determinării unor schimbări de natură cognitivă, afectivă și comportamentală. Pentru a-și atinge scopul, el face apel la mijloace logice și retorice, cu ajutorul cărora pot fi modificate opiniile, convingerile, sentimentele, atitudinile elevilor, atrăgându-i de partea unor idei, decizii, reguli de acțiune sau, dimpotrivă, îndepărtându-i de altele. Ion Albulescu

Data apariției: 2009
Editura: Paralela 45
Pagini: 176
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Cuvinte cheie:
Cursuri universitare, didactica, metodica, stil, dogmatism, autoritarism
Ion Albulescu - Autor
Prof. univ. dr. habil. Ion ALBULESCU este directorul Departamentului de Ştiinţe ale Educaţiei, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea Babeş-Bolyai Cluj-Napoca. Predă disciplinele: Istoria doctrinelor pedagogice, Alternative educaționale, Procedee discursive didactice, Orientări în filosofia contemporană a educației. Totodată, este îndrumător de doctorat în Școala doctorală Educație, Reflecție,...
AFLĂ MAI MULTE
Vezi toate produsele
Opinia cititorilor