Descriere produs
Volumul 11 din colecţia Concepte Pedagogice Fundamentale, are în vedere evaluarea activităţii de instruire în contextul procesului de învăţământ. Problematica sa, este dezvoltată pe parcursul a trei capitole: 1) Conceptul de evaluare pedagogică; 2) Evaluarea pedagogică a activităţii de instruire în contextul procesului de învăţământ; 3) Metodologia acţiunii de evaluare a activităţii de instruire în contextul procesului de învăţământ.
Capitolul 1 – Conceptul de evaluare pedagogică – este construit în raport de trei obiective specifice: a) definirea evaluării pedagogice la nivel de concept fundamental; b) evidenţierea tipurilor de evaluare pedagogică în raport de sfera de referinţă, delimitată la nivel general; c) analiza evaluării pedagogice la nivel de obiect de studiu.
Capitolul 2 – Evaluarea pedagogică a activităţii de instruire în contextul procesului de învăţământ – este construit în raport de patru obiective specifice promovate la nivel de criterii epistemologice necesare pentru a identifica: a) funcţiile generale ale evaluării; b) structura de bază a evaluării; c) conţinuturile evaluării; d) formele evaluării – ca acţiune subordonată obiectivelor activităţii de instruire în cadrul procesului de învăţământ.
Capitolul 3 – Metodologia acţiunii de evaluare a instruirii – este construit în raport de cinci obiective specifice, angajate în: a) definirea metodologiei acţiunii de evaluare a instruirii procesului de învățământ, în sens larg (teorie aplicată) şi restrâns (ansamblul de strategii, metode, procedee/ tehnici şi mijloace/instrumente de evaluare); b) definirea şi analiza strategiilor de evaluare; c) definirea, clasificarea şi analiza metodelor de evaluare; d) definirea şi analiza procedeelor/tehnicilor de evaluare; e) definirea şi analiza mijloacelor/instrumentelor de evaluare.
Partea finală – Aplicații – oferă exemple semnificative din domeniul învăţământului primar, rezultate în urma analizei metodologiei de evaluare, în contextul unor evoluţii şi experimente înregistrate în didacticele particular.
Educația. Concept și analiză (Vol.2) (2022) ,
Conținuturile și formele generale ale educației (Vol.4) (2022) ,
Formele de organizare a instruirii/ Procesului de învățământ (Vol. 7) (2017) ,
Conținuturile instruirii/ procesului de învățământ (Vol. 9) (2022) ,
Realizarea instruirii ca activitate de predare-învățare-evaluare (Vol. 12) (2022) ,
Pedagogie: Hărți Conceptuale (Vol. 1) (2022) ,
Pedagogie (2022) ,
Curriculum (Vol. 13) (2023) ,
Fundamentele pedagogiei (2013) ,
Pedagogia. Științele pedagogice. Științele educației (Vol.1) (2016) ,
Detalii produs
Autor: Sorin Cristea
ISBN: 978-606-683-944-0
EAN-13: 5948495001001
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 180
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Didactica Publishing House