TOATE
PRODUSELE
coș de cumpărături
lei
Mecanismul votului CO-BBH-MVCSDA-04-N-001
Mecanismul votului
Vezi
galerie

Mecanismul votului

de Paul F. Lazarsfeld, Bernard Berelson, Hazel Gaudet

Titlu apărut în colecția Cultura comunicării la Comunicare.ro

Id: #225623

  • Transport gratuit la comenzile de peste 140 de lei
Cum se decid alegătorii într-o campanie prezidenţială
 

Descriere produs

Una dintre cele mai influențe teorii ale efectelor mass media, teoria fluxului comunicării în doi pași, a fost expusă pentru prima oară de Paul Lazarsfeld și colaboratorii săi de la Universitatea Columbia în Mecanismul votului, cel dintîi studiu riguros asupra influenței comunicării de masă într-o campanie electorală.


Pornind de la cercetările statistice desfășurate în Statul Ohio, în timpul campaniei prezidențiale din 1940, cartea lui Lazarsfeld, Berelson și Gaudet contrazicea tot ce se știa pînă atunci în legătură cu efectele ziarelor sau ale radioului asupra opiniei și a comportamentului.

 

Teoria influenței personale, elaborată pe baza acestor constatări, a devenit, ulterior, paradigmă dominantă a cercetării în domeniul comunicării de masă.

extinde
 

Detalii produs

Autor: Paul F. Lazarsfeld, Bernard Berelson, Hazel Gaudet

Traducător: Simona Drăgan

Data apariției: 2004

Titlu original: Voting: a study of opinion formation in a presidential campaign

Copertă: Paperback brosat

Număr pagini: 244

Limbă: Română

Dimensiuni: 13x20 cm

Hârtie: 80g/m

Editura: Comunicare.ro

Teme: manipulare

 

Opinii editoriale

„Mecanismul votului reprezinta o contributie de prima marime la studiul comunicarii, intemeiaza o noua paradigma de cercetare si interpretare a acesteia, deschide o alta perspectiva de intelegere a procesului de comunicare. Putem spune ca reprezinta un punct nodal in evolutia cercetarii riguroase a comunicarii, deopotriva prin metodologie si prin rezultate."

Paul Dobrescu, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative

„Se poate spune, fara nici o exagerare, ca una dintre paradigmele fundamentale ale cercetarii empirice moderne in stiintele sociale este definita de lucrarile de pionierat ale lui Paul F. Lazarsfeld."

Raymond Boudon, Universite de Paris-Sorbonne

„Lazarsfeld este o figura de tranzitie a teoriei sociale - un cercetator cu radacini puternice in teoria clasica, care a elaborat, insa, idei si metode noi. Desi un foarte bun cunoscator al conceptelor legate de societatea de masa, el a fost, inainte de toate, un adept al cercetarii empirice, care a sustinut ca trebuie depasita pura speculatie asupra influentei mass media, prin experimente de teren care sa permita analiza si masurarea acesteia."

Stanley J. Baran, San Jose State University Dennis K. Davis, University of North Dakota