Arta redă paradisul. Scrieri despre artă
de Jacques Maritain
Titlu apărut în colecția Ratio Estetica la Ratio et Revelatio
Descriere produs
„Ce sunt așadar eu însumi, mă întrebam atunci. Profesor? Nu cred; am predat din necesitate. Scriitor? Poate. Filosof? Sper să fiu. Dar mai ales un soi de romantic al dreptății, prea repede imaginându-mi că dreptatea și adevărul vor avea, cu fiecare luptă purtată, drept de cetate printre oameni. Și poate un soi de ascultător al pământului, lipindu-și urechea pentru a auzi sunetul izvoarelor ascunse și al nașterilor nevăzute. Și poate, de asemenea, ca orice creștin, în ciuda și în mijlocul mizeriei și slăbiciunilor și a tuturor harurilor trădate, de care îmi dau seama în seara vieții mele, un cerșetor al cerului deghizat în om al veacului, un soi de agent secret al Regelui Regilor în tărâmul prințului acestei lumi, asumându-și riscurile.”
Jacques Maritain
Umanism integral. Probleme temporale și spirituale ale unei noi creștinătăți (2019) ,
O filosofie a educației (2022) ,
Legea naturală sau legea nescrisă (2023) ,
Liturghie și contemplație (2018) ,
Imposibilul antisemitism (2018) ,
Pentru o filozofie a istoriei (2020) ,
În locul sinelui. Abordarea Sfîntului Augustin (2020) ,
Detalii produs
ISBN: 978-606-9659-13-7
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 116
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Ratio et Revelatio
Teme: adevăr
Opinii editoriale
„Preocuparea pentru artă nu este una secundară în gîndirea lui Maritain, decît poate în sensul în care ea derivă, firesc, din nucleul metafizic al filosofiei sale. Pusă în opere, această tematică se regăsește în mai multe cărți: Artă și scolastică (1920), Răspuns lui Jean Cocteau (1926), Frontierele poeziei (1935), Situația poeziei (1938), Intuiția creatoare în artă și în poezie (1953). Cel puțin două sînt direcțiile din care poate fi abordat acest versant al operei lui Maritain, și anume dinspre o «filosofie a artei» – sintagmă pe care el o preferă termenului, considerat reductiv, de «estetică» – sau pornind de la diversele observații pe care le formulează cu privire la un artist sau altul, la poeți, la pictori, la muzicieni. Arta modernă are pentru el o semnificație aparte, marcată de conștientizarea noului statut al artistului – autonomia – și de finalitatea operei sale, judecată exclusiv din perspectiva frumosului de atins”
Alin Tat