Descriere produs
La acest temperament histrionic prin excelentă, să adăugăm cultul lui Delavrancea pentru muzică simfonică și de operă – mediul în care trăia familia scriitorului fiind unul eminamente artistic. Nu e o exagerare a spune că Delavrancea își auzea piesele – și nu doar replicile personajelor, ci toate efectele de zgomot (tunete, fulgere) care însoțesc momentele dramatice (mai ales în Apus de soare), pentru a intensifică efectul asupra spectatorului. De aceea indicațiile scenice ale autorului ar trebui citite cu mare atenție: pentru că avem astfel ocazia de a vedea cum gândea Delavrancea însuși – mare actor, că orice mare orator – aparițiile eroilor, că și fundalul sonor care să-i însoțească. Să mai adăugăm și certul talent plastic al scriitorului – manuscrisele sale au mereu desene pe margine, spre exemplu. Astfel că tot Delavrancea era și primul care își reprezenta mental piesele, fixându-le în spațiu.
Oana Soare
Palatul de cleștar (2022) ,
Neghiniţă (2014) ,
Sultănica • Nuvele și povestiri (2014) ,
Apus de soare. Viforul. Luceafărul (2022) ,
Nuvele. Povestiri (2022) ,
Nuvele și basme (2022) ,
Nuvele și povestiri (2018) ,
Teatru (2018) ,
Cele mai frumoase Basme românești (2023) ,
Paraziții și alte scrieri (2019) ,
Detalii produs
Autor: Barbu Ştefănescu Delavrancea
ISBN: 978-973-104-787-4
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 304
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Cartex
Cărți pentru copii >> Literatura pentru copii
Cărți pentru copii >> Cărți pentru tineri
Cărți pentru copii >> Cărți după grupa de vârstă >> Cărți pentru copii 8-12 ani
Cărți pentru copii >> Cărți după grupa de vârstă >> Cărți pentru copii 13-18 ani
Cărți Școlare >> Tip >> Bibliografie școlară