Predarea bazată pe atașament. Cum să creezi o clasă tribală
de Louis Cozolino
Titlu apărut în colecția Educație și formare la Trei
Descriere produs
Creierele umane sunt programate pentru viața socială, iar capacitatea elevilor de a învăța este profund influențată de calitatea legăturii de atașament pe care aceștia o stabilesc cu educatorii și colegii lor. Un atașament securizant nu doar că va garanta o stare de bine în clasă, ci va optimiza tot procesul de învățare, prin întărirea motivației, prin reglarea anxietăților și prin facilitarea neuroplasticității. Plecând de la aceste premise, cartea înfățișează un model pentru o clasă bazată pe atașamente securizante, explorând modul în care relația educator–elev devine crucială pentru a crea niște clase și comunități școlare de tip "tribal", cu funcție de susținere afectivă. Cartea este un îndemn către învățători și profesori, pentru a conștientiza rolul crucial al legăturilor sociale în optimizarea procesului educativ.
De ce este eficientă psihoterapia (2022) ,
Dezvoltarea terapeutului (2022) ,
Cum să-ți controlezi furia înainte de a te controla ea pe tine (2022) ,
Tulburările de personalitate din DSM-5. Evaluare, conceptualizare de caz și tratament (2018) ,
Ce-ar face Freud în locul tău? Cum ar rezolva cei mai mari psihoterapeuți problemele tale cotidiene (2019) ,
Terapia stresului. O abordare comportamentală rațional-emotivă (2020) ,
Alte 101 tehnici favorite ale terapiei prin joc (2020) ,
Elefantul din creier. Motivațiile noastre ascunse din viața de zi cu zi (2021) ,
Carapacea protectoare. Funcţionarea autistă la copii şi adulţi (2013) ,
Detalii produs
Titlu original: Attachment-Based Teaching. Creating a Tribal Classroom
ISBN: 978-606-719-723-5
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 312
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Trei
Opinii editoriale
„Avem nevoie, mai mult ca oricând, de o transformare profundă a modului în care definim și practicăm învățarea pentru că, deși toată lumea spune că trăim într-o societate bazată pe cunoaștere și pe învățare, aproape nimeni nu mai vrea să învețe...Învățarea a fost alterată de gratificarea imediată, de evaluările fără sens, de presiunile instituționale și sociale de tot felul, de ierarhii și mai ales de neînțelegerea modului în care ne angajăm ca ființe umane în acest proces. Cozolino ne propune o soluție naturală, inedită și simplă: readucerea dimensiunilor socială și emoțională în învățare prin predarea bazată pe atașament.“
Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti