Nu am fost niciodată moderni. Eseu de antropologie simetrică
de Bruno Latour
Titlu apărut în colecția Colecţia de stradă la Tact
Descriere produs
„În ciuda unui întreg alai de comentatori și deci, deja, a unei idei de-a gata potrivit căreia Bruno Latour s-ar rupe de predecesorii săi imediați, marea pleiada (sau generație ’30) a gânditorilor așa-zis poststructuraliști, incorect (dar nu și involuntar) numiți „postmoderni” (Foucault,Derrida, Deleuze etc.), mie mi se pare că, dimpotrivă, Latour este exemplar și prin modul absolut corect (etic și istoric) în care, da, îi istoricizează pe aceștia: încercând să-i depășească continuându-i, pornind de acolo de unde aceștia au ajuns, preluându-i ca dat istoric, nu prefacându-se ca nu au existat și răsuflând ușurat, asemeni marii noi conjurații a conservatorilor fundamentaliști de toate culorile și de toate nuanțele (neoliberali sau neomarxiști), că au eliberat scena istorică a ideilor. Latour reușește să pozitiveze constructiv ceea ce predecesorii săi imediați, în ciuda diferențelor care îi despart, deconstruiau critic.”
Bogdan Ghiu
Cercetare asupra modurilor de existenţă (2016) ,
Marea regresie (2018) ,
Politicile naturii. Cum să introducem științele în democrație (2022) ,
Fiara şi suveranul (vol 1) (2014) ,
Schiţă pentru o autoanaliză (2014) ,
Fiara şi suveranul (vol 2) (2015) ,
Obviu & Obtuz (2015) ,
Margini - de-ale filosofiei (2016) ,
Mic tratat de decreștere senină (2016) ,
Satul neamțului sau Jurnalul fraților Schiller (2023) ,
Detalii produs
Titlu original: Nous n'avons jamais été modernes
ISBN: 978-606-8437-47-7
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 230
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Tact
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Biografii, memorialistică, publicistică și eseuri >> Cărți Publicistică, eseu