Descriere produs
La zece ani de la apariția volumului Cronica ideilor tulburătoare, Matei Vișniec revine cu o selecție de articole și eseuri social-politice și culturale. Acestea ne înfățișează portretul unei lumi în schimbare accelerată, dar și portretul unui om avid să înțeleagă realitățile tulburătoare din jurul său. Mereu cu un pas înaintea armatei de istorici, eseiști, sociologi, filozofi, politologi, jurnaliști, lumea contemporană evoluează atît de rapid, de subtil și de surprinzător, încît instrumentele cu care este studiată devin în scurt timp perimate. În această situație este necesar un efort continuu de reflecție critică pentru a înțelege ce se întîmplă și pentru a lua decizii privind viitorul. O întrebare răvășitoare traversează întreaga carte: oare va fi necesar, avînd în vedere mersul istoriei prezente, să se renunțe la democrație și la libertate în schimbul securității și al conservării mediului înconjurător?
Procesul comunismului prin teatru (2022) ,
Sindromul de panică în Orașul Luminilor (2013) ,
Sindromul de panică în Oraşul Luminilor (2014) ,
Groapa din tavan (2014) ,
Trilogia balcanică (2023) ,
Cum iubim (2022) ,
Dezordinea preventivă (2017) ,
Teatru. Ioana și focul. Șobolanul rege. Reverii pe esafod. Cuvintele lui Iov (2018) ,
Ultimele zile ale Occidentului (2018) ,
Cabaretul cuvintelor. (Top 10+) (2018) ,
Detalii produs
Autor: Matei Vişniec
ISBN: 978-973-46-7973-7
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 504
Limbă: Română
Dimensiuni: 12x18 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Polirom
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Biografii, memorialistică, publicistică și eseuri >> Cărți Publicistică, eseu
Speciale >> Cărți literalmente cu greutate
Opinii editoriale
„De ce ar trebui să abandonăm jurnalismul pe mîna celor care îl nivelează și îl subordonează spectacolului mediatic? Jurnalistul nu este un fotograf, un tehnician care face o ecografie. El este (sau trebuie să devină) un medic, cel care analizează ecografia, un interpret, în sensul că interpretează ecografia realității și distinge zonele tumorale ale actualității. Înrolarea în masă a jurnaliștilor în mașina mediatică este o imensă pierdere pentru democrație, mai ales într-o perioadă cînd democrația însăși a intrat în criză și tinde să devină, după cum vedem și la Est, și la Vest, o mascaradă.”
Matei Vișniec