Descriere produs
În România, toată lumea vorbeşte despre corupţie. Dar cu cât este mai invocat, cu atât conceptul devine mai ambiguu, mai greu de delimitat, iar fenomenul la care face referire, mai greu de contracarat.
Textele acestui volum colectiv abordează problema corupţiei după chipul şi asemănarea autorilor lor: analitic, speculativ, narativ, emoţional, la rece şi la cald. Cei 11 autori abordează cauzele şi formele de manifestare ale corupţiei şi fac clarificări conceptuale. Analiazează corupţia prin prisma relaţiei dintre sfera morală şi cea politică şi prin prisma raportului dintre individ şi sistemul de guvernare. Și nu în ultimul rând, îşi povestesc propriile victorii şi înfrângeri.
Texte de: Diana Margarit, Cristi Danileţ, Laurenţiu Ungureanu, Radu Ghelmez, Dragoş Dodu, Alec Bălăşescu, Dorina Pătrunsu, Emilian Mihailov, Șerban Marinescu, Raluca Feher, Oana Zamfirache.
Detalii produs
Coordonator: Oana Zamfirache
ISBN: 978-606-44-0421-3
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 162
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Curtea Veche
Teme: societate
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Biografii, memorialistică, publicistică și eseuri >> Cărți Publicistică, eseu
Opinii editoriale
„În ciuda faptului că se vorbește foarte des despre corupție în spațiul public românesc, conceptul ei rămâne unul controversat, cu multiple sensuri și semnificații care deseori sunt greu de reconciliat.”
Diana Mărgărit„Consecințele negative ale corupției nu sunt epuizate doar de faptul că resursele au fost deturnate de la destinatarii legitimi. O consecință mai puțin evidentă, dar insidioasă, este slăbirea încrederii participanților la contractul social în dezirabilitatea regulilor stabilite.”
Oana Zamfirache„Când resursele sunt limitate, iar toată lumea este într-o luptă acerbă cu toată lumea, participarea la coruperea instituțiilor ne apare fiecăruia drept o strategie de supraviețuire. Nu mai contează că în final vom pierde cu toții. Acolo unde corupția este endemică, majoritatea serviciilor publice nu mai servesc publicul.”
Emilian Mihailov