Descriere produs
Fotograful de la Mauthausen relatează destinul catalanului Francisco Boix, un supraviețuitor al lagărului de concentrare din apropierea orașului austriac Linz. Mii de spanioli republicani au plecat în exil după ce forțele naționaliste conduse de Franco au învins în Războiul Civil (1936–1939).
Dintre cei fugiți peste hotare, 7 500 de spanioli au fost capturați de germani în Franța, după ocuparea țării în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Au fost luați prizonieri și apoi deportați în lagăr, unde Boix, lucrător în laboratorul fotografic de la Mauthausen, împreună cu alți deținuți au reușit să salveze de la distrugere circa 2 000 de negative cu atrocități comise de ofițerii SS.
Multe dintre fotografiile colecției au fost utilizate ca probe în cadrul proceselor postbelice intentate foștilor demnitari naziști. La câțiva ani după încheierea războiului, fotograful – a cărui sănătate s-a șubrezit foarte mult din cauza condițiilor inumane din detenție – a murit. Datorită eforturilor tânărului hotărât și curajos, s-au păstrat însă o parte dintre dovezile ce au acuzat și au demascat un sistem concentraționar teribil și o ideologie criminală.
Insula sfârșitului timpului (2014) ,
Misterul numelui tău (2014) ,
365 de întrebări și răspunsuri pentru a înțelege lumea (2014) ,
Rivale. Intrigi la Versailles (Vol. 1) (2021) ,
Doamna Escobar. Viața mea alături de Pablo (2021) ,
Haosul din urma ta (2021) ,
De la fereastra mea (Vol. 1) (2022) ,
Fetele la putere (Vol. 1) (2021) ,
Fetele, minți sclipitoare (Vol. 2) (2021) ,
Jumi și Juma. Ești un superfrate! (2022) ,
Detalii produs
ISBN: 978-606-793-716-9
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 288
Limbă: Română
Dimensiuni: 16,5x22 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Corint
Opinii editoriale
„În momentul înfrângerii germanilor, dintr-un hoț de fotografii oficiale, Boix a devenit fotoreporter al eliberării deținuților. Volumul Fotograful de la Mauthausen, ilustrat cu fotografiile salvate de la distrugere și cu cele realizate de Boix însuși, demonstrează cum este posibil sa îmbini în mod armonios mărturiile cu documentele de arhivă, pe baza cercetării riguroase.”
Rafael Núñez Florencio, El Cultural