Disponibilitate: Indisponibil
Anunţă-mă când este disponibil!
Cu subtilitate hermeneutică, dar și cu o atitudine destins-ludică, Mircea A....
ISBN: 978-973-23-2969-6

Mai multe despre carte
Descoperă cartea I.L. Caragiale. Fatalitatea ironică de Mircea A. Diaconu apărută la editura Cartea Românească

Cu subtilitate hermeneutică, dar și cu o atitudine destins-ludică, Mircea A. Diaconu îl (re)interpretează pe Caragiale în cheia unui existențialism combinat ingenios cu viziunea și cu strategiile textualiste. Exegetul devoalează structura labirintică a universului caragialian, pe care îl percepe fiind construit aproape exclusiv „din cuvinteși a cărui iluzorie „înșurubare în real” ar denunță, de fapt, fatalitatea unui transcendent vid. O fatalitate prin excelență ironică.

Data apariției: 2012
Pagini: 208
literatură românaă, caragiale, critică literară, univers caragialian, existenţialism
  • Mircea A. Diaconu - Autor
    Mircea A. Diaconu s-a nascut la 2 octombrie 1963, in Ortesti, Neamt. Este profesor universitar si decan al Facultatii de Litere si Stiinte ale Comunicarii, Universitatea „Stefan cel Mare”, Suceava. Conducator de doctorat in domeniul stiinte filologice. A publicat: Poezia de la Gandirea, 1997; Mircea Streinul. Viata si opera, 1998; Instantanee critice, 1998;Miscarea Iconar. Literatura si politica in Bucovina anilor ’30,...
    Vezi toate produsele
Mircea Martin
„Mircea A. Diaconu supune textele caragialiene si umanitatea pe care acestea o proiecteaza unei interogatii tenace si inteligente pe care o indreapta mereu si asupra lui insusi, asupra propriilor criterii si instrumente critice. Discursul sau impresioneaza si prin dimensiunea lui autoreflexiva. Ipotezele sale sint, nu o data, seducatoare – dintre ele se desprinde aceea a unui Caragiale fascinat de neant, un Caragiale vazut prin Cioran –, dar criticul nu se angajeaza in a sustine in mod ex-clusiv nici una – din teama, probabil, de a nu trada complexitatea spiritului caragialian. Pasiunea speculativa, capacitatea de a contrage demonstratiile in formule sintetice memorabile –acestea sint calitatile majore ale lui Mircea A. Diaconu in cartea de fata, carte ce deschide o noua etapa in exegeza caragialiana.”
Al. Călinescu
„Mi-e greu sa spun care din ipotezele de lucru pe care le lanseaza Mircea A. Diaconu mi s-au parut mai seducatoare si mai fecunde. Criticul gaseste semnificatii nebanuite in texte putin cunoscute si practic niciodata comentate pina acum. «Modernizarea» lui Caragiale se face si prin racordarea la un Ion Barbu, dar si la Foarta, Dimov sau Brumaru. Ireprosabila, prin precizie si acuitate, este radiografia «moftului». Incitanta si, in egala masura, pasionanta, cartea lui Mircea A. Diaconu se inscrie printre exegezele de prim rang ale operei lui Caragiale.”