Romanul fragilității. Afectivitate și intersubiectivitate în ficțiunea confesivă anglo-americană de la începutul secolului XXI TA-LAR-RFAIIN-19-N-001
Romanul fragilității. Afectivitate și intersubiectivitate în ficțiunea confesivă anglo-americană de la începutul secolului XXI

de Lavinia Rogojină

Id: #261525

„Cartea Laviniei Rogojină propune atât o dimensiune teoretică ambițioasă, cât și o analiză emblematică de tip close reading a cinci autori contextualizați la nivel de sindrom confesiv: Julian Barnes, Nicole Krauss, Jonathan Safran Foer, Jeffrey Eugenides și Will Self. Sunt speculate incertitudinile, fragilitățile, lunecușurile, ambiguitățile unei poetici a confesivității care are parte (ca orice temă majoră) de o criză ce este, printr-o demonstrație subtilă, depășită, poetica respectivă auto-recuperându-se și reinstituționalizându-se. Autoarea punctează convertirile și metamorfozele romanului de tip confesiv (ori chiar anamorfozele acestuia), dar exclude, pe bună dreptate, dispariția genului epic și refuză să pună o lespede pe vreun posibil mormânt. Romanul confesiv contemporan are o viață spectaculoasă și, actualmente, este reabilitat pe deplin.”

Ruxandra Cesereanu

Autor: Lavinia Rogojină

Data apariției: aprilie 2019

ISBN: 978-606-023-046-5

Număr pagini: 331

Editura: Tracus Arte

„Pe lângă meritul unui pionierat autohton în exegeza celor mai mulți dintre autorii selectați, analiza romanelor convinge printr-o minuție care știe să nu devină pedantă și printr-o remarcabilă subtilitate a interpretării, care știe să se abțină, respectuoasă față de text, de la ispita imperialismului teoretic care înghesuie literatura vie în matrițe categoriale. Este remarcabil că, fidelă acestui program al supleței și adaptabilității hermeneutice, cercetătoarea reușește să creeze între interpretările sale un flux intelectual care să ne convingă că nu este vorba doar despre performanțe artistice izolate, ci despre un nou spirit literar și cultural.”

Caius Dobrescu