Cum să citești un romancier VE-JOF-CUSCUR-15-N-001
Cum să citești un romancier

Cum să citești un romancier

de John Freeman

Id: #241249

În ultimii 15 ani, ori de cate ori s-a lansat o carte, John Freeman a fost acolo să o întampine, publicand mii de recenzii și intervievand nenumărați scriitori. În Cum să citești un romancier strange laolalta 55 dintre cele mai bune profiluri (dintre care multe scrise special pentru acest volum) ale unora dintre cei mai buni romancieri ai timpurilor noastre. De la celebrități internaționale precum Doris Lessing, Haruki Murakami, Salman Rushdie, Ian McEwan si Mo Yan, la adevarate legende literare americane precum Don DeLillo, Norman Mailer, Toni Morrison, Marilynne Robinson, Philip Roth, John Updike sau David Foster Wallace și pană la noua gardă de scriitori ca Edwidge Danticat, Dave Eggers, Jonathan Franzen și mulți altți, Freeman a discutat cu toată lumea. Rezultatul este un ghid instructiv și edificator, decisiv, dar idiosincretic pentru diversitatea și efervescentă culturii literare: o viziune asupra romanului ca o forma variată, dar vitala și contemporană, un portret al romancierului ca figura unică și profundă in fragmentata noastră cultură, o carte care devine o lectură esentială pentru orice scriitor aspirant și orice cititor devotat, un companion perfect (sau un cadou!) pentru toți ce care se ghemuiesc in pat cu o carte si vor să știe mai multe despre cel care a scris-o. John Freeman este un autor premiat si binecunoscut critic de carte. Fost presedinte al Național Book Critics Circle și coordonator al antologiilor Granta, Freeman a scris despre cărti in mai bine de 200 de publicații din intreaga lume, printre care The New York Times Book Review, Los Angeles Times, San Francisco Chronicle, The Wall Street Journal, The Guardian, La Repubblica si La Vanguardia. Prima sa carte, The Tyranny of E-mail, a fost publicata in 2009. In momentul de față, John Freeman locuiește la New York.

Autor: John Freeman

Traducător: Anca Bărbulescu

Data apariției: septembrie 2015

ISBN: 978-606-864-22-53

Număr pagini: 200

Editura: Vellant

Din blogul Cartepedia

Valentin Derevlean Valentin Derevlean

,,Cartea aceasta e perfectă pentru cadouri. Nu știi ce să cumperi unui prieten, amic, cunoscut, coleg de serviciu. Nici nu știi măcar dacă îi place să citească? Nicio problemă. Dăruiește-i Cum să citeșt......“

citește mai mult

In Cum să citești un romancier premiatul critic literar John Freeman schițează 55 de mini-profiluri de scriitori contemporani. Fiecare dintre ele oferă o perspectivă asupra metodelor de lucru , asupra vieții timpurii, a începutului carierei și a scopului literar a 39 de scriitori și de 16 scriitoare. Experiența lecturii integrale pe nerăsuflate a acestor portrete este ca devorarea unei cutii gigantice cu bomboane de ciocolată la o masă: prea mult din ceva foarte bun”

The Boston Globe

"In paginile cărții sunt nume mari ale unor oameni mari.Insa John Freeman reușește să ni-i aducă mai aproape, să-i coboare din rafturi, să-i lase să povestească ajutându-ne să le auzim vocile, să le citim un pic printre gânduri, să-i cunoaștem măcar un pic mai bine."

Anca Fronescu