Detalii produs
Autor: Ruxandra Cesereanu
ISBN: 978-606-664-635-2
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 578
Limbă: Română
Dimensiuni: 13x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Tracus Arte
Cărți Ficțiune
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Biografii, memorialistică, publicistică și eseuri >> Cărți Critică și teorie literară
Cărți Non-ficțiune >> Cărți Biografii, memorialistică, publicistică și eseuri >> Cărți Publicistică, eseu
Speciale >> Cărți literalmente cu greutate
Speciale >> Cărți care boicotează ignoranța
Opinii editoriale
"O poetă, o scriitoare (în sens pur beletristic) care se interesează în acelaşi timp, cu aplicaţie şi cu profesionalism, de teme dificile şi analizează fenomene precum „gulagul”, „tortura”, violenţele etc. nu poate să nu atragă, fie şi involuntar, atenţia.
Dacă ar fi să folosim o tipologie clasică, am spune că la Ruxandra Cesereanu genele vir şi femina sunt nu numai în proporţii sensibil egale, dar şi într-un echilibru etern instabil. Ceea ce o face imprevizibilă, adesea contradictorie, greu de redus – cel puţin deocamdată – la unitatea unei formule şi definiţii de sinteză. Ruxandra Cesereanu dovedeşte disponibilitatea largă pentru insolit şi pentru „lovituri de teatru”, impulsuri surprinzătoare şi teme de „efect”."
"Radiografiind proiecţiile imaginare violente care par venite să umple „sublima” gaură rămasă în locul stemei de pe steagul românesc postcomunist (aşa cum e aceasta comentată emblematic de către Slavoj Žižek), Ruxandra Cesereanu se supune unei autoflagelări intelectuale a cărei miză e, primordial, una etică. Reperul în ordine morală îl constituie fenomenul Piaţa Universităţii. El e considerat „momentul cel mai viu şi mai integru al postcomunismului românesc” şi e contrapus mineriadelor. Eseul Ruxandrei Cesereanu poate fi astfel înţeles „şi ca un omagiu adus «Golanului», adică spiritului liber”."
"Cartea este deopotrivă cuprinzătoare şi sagace, statistică şi suculentă. Factologică şi speculativă, sinteză a gazetăriei pamfletare de la noi, ca şi o reuniune a polarităţilor politice extremiste în unghiul retoricilor de animalizare-întru-linşare a adversarului şi de sexualizare a limbajului."