În reţea. De ce sharing-ul reprezintă viitorul afacerilor
de Lisa Gansky
Titlu apărut în colecția Co-lecţia de antreprenoriat la Publica
Descriere produs
Afacerile tradiţionale urmează o formulă simplă: crearea unui produs sau a unui serviciu, vânzarea acestuia şi încasarea banilor. Însă în ultimii câţiva ani, a prins contur un model fundamental diferit – unul în care consumatorii au mai multe opţiuni, mai multe instrumente, mai multe informaţii şi mai multă forţă. Lisa Gansky, antreprenoare care face pionierat în domeniu, îl denumeşte „The Mesh” (Businessul „în reţea”), dezvăluindu-ne motivele pentru care acest model va domina în curând viitorul afacerilor.
Cartea vorbeşte despre o imensă oportunitate care a pus deja în mişcare afacerile recent înfiinţate, reînnoindu-le pe cele vechi. Ea reprezintă totodată un ghid esenţial al noului val de comerţ bazat pe tehnologiile informatice, unul care, pe lângă faptul că e foarte sensibil la problematica mediului înconjurător, ajută la formarea şi dezvoltarea comunităţilor.
Lisa Gansky demonstrează cum, folosindu-se de ultimile instrumente de comunicare digitală, companiile „în reţea” schimbă din temelii o serie întreagă de domenii de activitate. Câteva exemple:
> thredUP facilitează schimburile de haine pentru copii prin intermediul serviciilor de curierat.
> Kickstarter pune în legătură artiştii care au nevoie de finanţare cu mici sponsori, dornici să le acorde sprijinul necesar.
> Groupon exploatează puterea colectivă de cumpărare, oferind zilnic reduceri celor cinci milioane de abonaţi ai săi.
Companiile „în reţea” utilizează mijloacele de comunicare socială, reţelele wireless şi datele extrase din toate sursele disponibile, pentru a le furniza oamenilor bunuri şi servicii exact în momentul în care au nevoie de ele, fără povara şi cheltuielile pe care le presupune regimul de proprietate clasic. Gansky vă arată cum puteţi face o mulţime de bani, construind branduri credibile şi comunităţi puternice, ajutându-vă clienţii să cumpere mai puţin şi să utilizeze mai mult.
Steve Jobs (2013) ,
A vinde e omenește (2013) ,
Ce contează acum. Cum să câștigăm într-o lume a schimbărilor implacabile, a competiției feroce și a inovației de nestăvilit (2013) ,
Cultura serviciilor superioare (2013) ,
Oamenii talentaţi vor să fie liberi (2015) ,
De la Nadia până azi (2016) ,
Împreună este mai bine (2017) ,
Vassa și Noaptea (2017) ,
Asasinarea arhiducelui (2017) ,
Femeia din Orient Express (2018) ,
Detalii produs
Titlu original: The Mesh: Why the Future of Business Is Sharing
ISBN: 978-973-1931-64-7
Copertă: Paperback brosat
Număr pagini: 272
Limbă: Română
Dimensiuni: 14,5x20 cm
Hârtie: 80g/m
Editura: Publica
Opinii editoriale
Lisa Gansky anticipează oportunităţile latente şi vorbeşte despre un viitor care pare imposibil... până când îţi dai seama că e deja iminent.
Seth Godin, autor al cărţilor Ești de neînlocuit? şi TriburiÎn reţea pune în lumină mutaţia radicală pe care a generat-o lumea noastră tot mai interconectată. Iar experienţa practică a autoarei întăreşte adevărul celor spuse. O lectură esenţială pentru toţi cei care activează în lumea afacerilor.
John Donahoe, CEO al companiei eBayAceastă carte ne oferă o introducere actuală şi relevantă asupra realitaţii şi importanţei companilor „în reţea”, organizaţii care furnizează produse şi servicii prin intermediul sharing-ului, al implicării comunitariste şi în baza unei culturi a încrederii.
Craig Newmark, fondatorul reţelei CraigslistLisa Gansky susţine într-un mod convingător noua logică concurenţială a sharing-ului şi ne arată cum putem construi nu doar o companie, ci un întreg ecosistem de afaceri în jurul acestui concept.
Daniel H. Pink, autorul cărții Drive (Publica, 2011)Cartea vă va obliga să luaţi notiţe, făcându-vă apoi să intraţi în acţiune.
Seth Godin, autor al cărţilor Ești de neînlocuit? şi Triburi